• SweetSun

Den Borgerliga Tråden 2

Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!

• Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2
  • Glimta

Nu har jag skrivit mitt löfte. =) Vi bestämde oss för att skriva separata löften.

Idag har vi köpt min RING!!! *slår volter av glädje*

• SweetSun

åh separata löften, det måste kännas spännande! vi tog samma, på min m2b begäran.. han ville inte skriva ett eget,han tycker att han är dålig på att uttrycka sig i skrivt, så jag skrev ett till oss båda =P

• LirreMagic

SweetSun du är så bra på att sprida inspiration :)

Vi fick precis ett oroande besked från vår VF tillika min bästa kompis far att han har stött på problem att få förordningen om att viga oss från domstolen eftersom det tas bort den 1 maj och vi ska gifta oss i juni. Så nu måste vi ansöka om dispens hos länsrätten för att han som domare ska få viga oss.. så nu kanske vi står utan VF på vår stora dag :(

• SweetSun

lirremagic; tack =P

Himla jobbig sits!!! Måste kännas tugnt, hoppas det löser sig till det bästa!

• Glimta

SweetSun>> Ja, mkt spännande. Ser fram emot att få höra hans! Blir lite extra pirrigt. =)

Men att ha samma är ju oxå jättefint!

Tänk vad tiden rusar iväg!

• SweetSun

ja hua vad det rusar.... bara 2 mån kvar! lite drygt ;)

Har massa kvar att göra känns det som! vi ska väl höra från VF i veckan om när vi ska ha "vigselsamtal", så vi ska bestämma exakt hur det blir.

• mcc

Hej!
    Jag ramlade precis på den här tråden och hittade både ett och flera bra idéer här...
    Vi ska gifta oss borgerligt och utomhus i början av augusti och letar just nu en VF i Stockholm, gärna i Bromma-trakten. Vi har sett en lista på vad kommunen "erbjuder" men det känns ändå svårt att välja. Någon som har något bra tips?
    Detaljer kring själva vigseln har vi inte heller klara, bör det vara klart innan man pratar med VF?

• Fru 2010

Vad roligt att ha hittat till denna tråden. Jag tillhör de som ska gifta sig 2010 så jag kommer oxå hålla till här lääääänge.
    Vi ska gifta oss ute på en brygga vid en vacker strand.
    Ja, det är en del att tänka på så det är ju bra att vi kan hjälpa varandera med tips.

• workoutgirl

Hjälp! Hur hittar man en bra vigselplats? Jag är helt lost känner jag.Vi vet vart vi ska ha festen men jag vill inte gifta mig i den lokalen och inte heller direkt utanför (ligger mitt i ett bostadsområde) så nu måste jag hitta en vigselplats som är fin men inte ligger alltför långt från lokalen *suck*. Tur att vi har mer än ett år på oss

• SweetSun

välkommen alla nya =P

mcc; nä många tips kan du ju få av just VF, de har troligen varit med ett tag, och vet väl hur folk brukar göra. Men det kan ju vara bra att ha ett hum om vad man vill ha med, vad som är viktigt för just er att få fram under vigseln.

workoutgirl; Titta runt eran kommun, finns det några ruiner? Sjöar? Forminnes platser eller nån nationalpark som tillåter vigsel? Kanske en slott? Finns inga gränser!

våran vigselplats ligger ca 2 mil från festen, så det är nog ingen fara att leta sig en bit bort, utanför stan.

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2