• SweetSun

Den Borgerliga Tråden 2

Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!

• Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2
  • Mrs4ever

Hejsan, ny i den här tråden, men den 15 Augusti gifter vi oss jag och min kära.
    Vi ska förhoppningsvis ha vår borgerliga cermoni vid havet om vädret tillåter. Och sedan en härlig fest för de 40 gäster vi bjudit.

Jag har lite funderingar om vad som ingår i den cermonin har hittat lite olika förslag, hur har ni tänkt lägga upp der cermoni?

• SweetSun

mrs4ever; ja dte beror ju på hur lång ceremoni man vill ha, om man bara vill ha den kortaste för att sedan bara ha fest eller middag eller bara dra iväg ensamma på nåt äventyr

Vi ska ha en ceremoni som kanske tar..20 min. då ska vi ha olika texter och dikter om kärlek, ringväxling, en vän som förhoppnngsvis ska spela en låt på gitarr, och egna löften.

• Mrs4ever

Vi är väl inte ute efter en så lång cermoni,
    men vad jag förstått så är det väl några "meningar" som måste vara med och att vi sedan kan fylla ut med det vi vill, ja dikter eller musik.
    Och jag tänker på just de där orden som "måste" sägas.

Sedan så har vi bestämt att cermonin avslutas med bröllopskyssen,
    applåder och att champangekorkarna ska flyga =)

• SweetSun

ja det är en textrad som tar kanske 20 sek, och den korta som tar 5 sek =P

Och så lite ville inte vi ha, utan ha en mer traditionell vigsel, men utan religösa inslag.

efter vigseln blir det massa skålande av, och mingel, sen bär det av till festlokalen!

• didis

Vår ceremoni tog ca 20 min;

ingångslåt, tal av vf, sång av maken (och liite jag också), vigseldelen, vf läste dikt, allsång av församlingen. Kramkalas!!

• sarahkka76

Ni som ska ha vigselakten ute hur gör ni med musiken och så?

• Tx2

Vi kommer att ha en kille som spelar gitarr och en tjej som sjunger. Då det finns el så kommer vi ha en ljudanläggning med mikrofoner o förstärkare.

• Svanboet

Oj... du får gärna sprida dina kunskaper och inspiration till oss som funderar på att göra samma sak.

www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3330148.html

Glimta skrev 2009-03-07 17:22:20 följande:
    Nu har jag skrivit mitt löfte. =) Vi bestämde oss för att skriva separata löften.Idag har vi köpt min RING!!! *slår volter av glädje*
  • Tx2

Jupp, vet att det finns vid dammen. Har för mig att jag såg det även vid vår plats. Er plats borde oxå ha det då jag sett musiker spela där.

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2