• SweetSun

Den Borgerliga Tråden 2

Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!

• Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2
  • Bröllopsdrömmaren

okej, tack för era svar! ser nu att det står "anmälan om efternamn har inte gjorts" på intyget. kanske inte hade registrerats när intyget skrevs?

• Tx2

Konstigt att det inte blivit registrerat. Skickade ni dem i samma kuvert?

• Bröllopsdrömmaren

ja det gjorde vi...

• duochjag09

oj några jämlikar

Vi kommer att gifta oss borgerligt i sommar, bestämde oss i förra veckan så datum är ej spikat än. Kommer att vara på en herrgård bara vi 2. Barn, föräldrar och vänner kommer att vara ovetande.

Började nu bli lite orolig angående vf, läste att ni diskuterat det en hel del. Har ingen aning om vem vi ska ha då vi ska gifta oss i en annan kommun. Hoppas dock att personalen på herrgården kommer att hjälpa oss bara vi har bestämt datum.

• Nippran
    duochjag09 skrev 2009-03-31 16:42:05 följande:
    oj några jämlikar Vi kommer att gifta oss borgerligt i sommar, bestämde oss i förra veckan så datum är ej spikat än. Kommer att vara på en herrgård bara vi 2. Barn, föräldrar och vänner kommer att vara ovetande.Började nu bli lite orolig angående vf, läste att ni diskuterat det en hel del. Har ingen aning om vem vi ska ha då vi ska gifta oss i en annan kommun. Hoppas dock att personalen på herrgården kommer att hjälpa oss bara vi har bestämt datum.
    Ni bör vända er till den kommunen ganska så snart för att få en lista på VF. Speciellt om ni har tänkt att gifta er på herrgården.
  • duochjag09
    Nippran skrev 2009-03-31 17:15:20 följande:
    Ni bör vända er till den kommunen ganska så snart för att få en lista på VF. Speciellt om ni har tänkt att gifta er på herrgården.
    Skickade en förfrågan till herrgården i föra veckan om de kunde stå med en vf. Och de sa det bara de fick ett datum i god tid. Men nu känner jag stressen komma.....Bara min kära sambo får ett schema över sommaren (förhoppningsvis i morgon) så ska vi sätta ett ett datum Och då ska jag ta kontakt med herrgården igen och se vad de säger. Är det för sent så får vi väl gifta oss på hemmaplan och åka till herrgården efter...
  • Nippran
    duochjag09 skrev 2009-03-31 17:19:17 följande:
    Skickade en förfrågan till herrgården i föra veckan om de kunde stå med en vf. Och de sa det bara de fick ett datum i god tid. Men nu känner jag stressen komma.....Bara min kära sambo får ett schema över sommaren (förhoppningsvis i morgon) så ska vi sätta ett ett datum Och då ska jag ta kontakt med herrgården igen och se vad de säger. Är det för sent så får vi väl gifta oss på hemmaplan och åka till herrgården efter...
    Jag tror inte att det är någon större fara för det hela. Det är bara det att jag som bor i en större stad måste haffa folk lite tidigare :)
  • duochjag09
    Nippran skrev 2009-03-31 17:26:41 följande:
    Jag tror inte att det är någon större fara för det hela. Det är bara det att jag som bor i en större stad måste haffa folk lite tidigare :)
    Ja herrgården hör till Köpings kommun, jag vet inte hur attraktivt det är
  • måsadiket

Hej,

nu har jag hittat rätt tråd.

En enkel fråga: jag undrar om någon av alla er som skall gifta er borgeligt, har gjort en liten akt där ni inte har vf, utan gör hela jobbet själva, hur har ni då lagt upp det?

• duochjag09
    måsadiket skrev 2009-04-01 11:21:23 följande:
    Hej,nu har jag hittat rätt tråd.En enkel fråga: jag undrar om någon av alla er som skall gifta er borgeligt, har gjort en liten akt där ni inte har vf, utan gör hela jobbet själva, hur har ni då lagt upp det?
    Förstår inte riktigt....Du måste väl ha en vf som viger er?
Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2