• SweetSun

Den Borgerliga Tråden 2

Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!

• Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2
  • SweetSun

jag kommer bara skriva ut vad som händer på vanligt papper, inga kostnader för det. Men eftersom vi ska ha en del låtar och folk som spelar och läser dikter, så kände jag att det skulle vara bra att folk kan läsa till sig vad och vem som gör nåt.

• Jen75

Min tanke var oxå att skriva lite kort vem vf är, vilka låtar vi ska ha och vem som sjunger dom i festprogrammet. Då känns de som jag tänker rätt :)

• sarahkka76

Jen75: det känns som att en vigselprogram tar bort lite uppmärksamhet från ceremonin om folk ska titta ner på ett papper (om man skriver texten på låtarna).
    Vi skriver vem som är vf, tärna, och låttitlarna i en av sidorna i festprogrammet. Oftast får iaf detta ligga i ngn låda sen så det känns som en onödig kostnad att ha vigselprgram.
    Man kan göra som Sweetsun, det var vi också inne på, men vi har iaf bestämt oss för det första alternativet.

• SweetSun

Ja vi ska bara ha titlarna på det som händer, och namn, men tror att just dikten får stå med hela, inte säkert folk hör vad som läses...

jag hoppas att ceremonin blir bra, jag har aldrig varit på ett borgerligt bröllop, och jag är rädd att alla texter om kärlek ska bli tjatigt.. men det borde det väl inte bli..hoppas jag

• sarahkka76

SweetSun: om du är osäker på om gästerna hör dikten så är det fördelaktigt att ha med texten. Nä, det borde inte bli tjatigt. Tänk på att det där är för er inte för dem, de ska bara delta.

• SweetSun

ja lätt att glömma det ibland! det är ju ord for oss två, som är viktiga för oss! Bra sagt, ska tänka mer på det..

• sarahkka76

Ja, det är lätt att glömma. Helt plötsligt så är man så fokuserad på att gästerna ska ha det så bra som möjligt, att de ska tycka om allt och vara imponerade och hej och hå, men brudparet då? Det är brudparets dag inte gästernas. De får ju allt gratis. I vissa fall ska de vara glada att de blir bjudna

• TesshjärtaFred

Vi ska inte ha vigselprogram. Den informationen som vi vill att gästerna ska få veta, typ vem vigselförrättaren är, vilka som sjunger, tärnor etc tänkte vi skriva i festprogrammet. Förmodligen att vi längst bak tackar de som har bidragit och då skriver in det där, tillsammans med föräldrar, toastmaster etc.

• Iluna

våra bröllops planer har än en gång blivit ändrade..nu kommer det nog bli så att vi har ett väldigt intimt bröllop uppe i skellefteå, med bara den närmaste släkten och en mysig och intim middag... men har inte riktigt klurat ut hur själva vigseln ska se ut..vi vill ha det borgligt och ute...Vi vill inte säga mer än ja, men ändå inte ha en aldeles för kort akt...
    någon som har tips på hur vi kan ha det..hur har ni tänkt det??

• Luvmybejjbi

Ni som ska ha vigseln ute, hur har ni löst de ifall det regnar? Vi tänkte använda oss av partytält men tanken på att vi ska gifta oss i ett tält känns lite tråkigt.

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2