Den Borgerliga Tråden 2
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Jag hakar på frågan från Måsadiket.
För att bli vigda lagligt så måste man såklart ha en certifierad VF, men vi ville redan från början att en god vän skulle ta sig an akten.
Så vi kommer att viga oss, lagligt, i Stadshuset antingen samma dag eller dagen innan med endast ett vittne närvarande.
Sedan kommer vår vän att viga oss efter våra önskemål på självaste bröllopsfesten :)
Undrar om det är någon här som vet hur lång tid i förväg man ska kolla upp vigsel förrättare när det ska äga rum på tingshuset?
Vi gifter oss i början av september.
hej alla!
har ni koll på hur "programmet" kan se ut under en borgerlig vigsel? Vad jag har förstått så går det ganska fort..men vad är det som sägs/frågas?
vår vf verkar inte så jätte engagerad..jag vet ju inte om det är normalt..men hon har inte frågat nåt om hur vi vill ha det eller om vi vill säga nåt speciellt. Och de gånger jag har pratat med henne så har hon superbråttom känns det som..och säger bara att men då ses vi då typ och vill lägga på..
vi gifter oss i stadshuset i Uppsala!
Hej Winnifred,
Ah, du har hajat vad vi vill göra! Precis det jag menade,den första biten har vi klarat av, men min fråga är då, hur har ni lagt upp den lilla ceremonien med vännen?
roro1; välkommen! Ja det är inte alltd VF är så där jätte mycket för att göra extra, men fråga först hur lång tid ni har till ert förfogande, det kan ibland inte vara så mycket i rådhuset, men om ni kan tänka er nån annan stans, så kan ni säkert ha obegränsat med tid. Vänner kan läsa dikter, sjunga och spela, ingång och utgångsmusik, fråga om vf kan läsa nån extra text om kärlek, som betyder nåt spec. för er, ni kan skriva egna löften o.s.v! Fantasin sätter gränser!
Just det, man måste ju ha 2 vittnen :)
Vi kommer att bjuda in folk till en byagård så sent som 18.00 eftersom det bara blir plockmat underkvällen, mer som en riktig fest. Sedan får alla sätta sig till bords och i mitten av lokalen gör vi rum så att vi sedan kan gå in till en låt. Längst in i lokalen står sedan vår vän soma svägerskan och en kille på gitarr som ska sjunga och spela under akten.
Sedan försöker vi nog få in de delar som är obligatoriska vid en riktig borgerlig vigsel, men även att vår vän får säga de saker vi vill.
Här kommer en ny borgerlig brud!
Friade till M2B förra fredagen, och datumet är satt till 27 juni.
Nu rullar planeringen på i 110!!!!
Jag skulle gärna ha lite egna löften, och är sugen på det Julia Roberts säger ute på balkongen i "Run away bride".
Någon som kommer ihåg vad hon sa där ute?
Längtar så!!!!
Är det någon som vet om det spelar någon roll vilka vittnena är? Finns det några seder? Vi ska vigas i närvaro av familj och vänner, men vi måste lämna in namnen på vittnena i förväg, och vi måste bestämma vem det ska vara.
Hur har ni tänkt?