• SweetSun

Den Borgerliga Tråden 2

Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!

• Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2
  • Jen75

Jag hoppar in här då jag oxå ska gifta mig borgligt 11 juli :)
    JAg funderar på det här med VF, ni verkar alla veta vem ni vill boka. JAg har inte en susning om vilka som är bra så jag har anmält till kommunen att vi vill ha en och kommer då få en utdelad till oss när hindersprövningen är inskickad. Hur har ni fått tag på eran VF?

• SommarNoll9
    Jen75 skrev 2009-03-05 20:39:22 följande:
    Jag hoppar in här då jag oxå ska gifta mig borgligt 11 juli :)JAg funderar på det här med VF, ni verkar alla veta vem ni vill boka. JAg har inte en susning om vilka som är bra så jag har anmält till kommunen att vi vill ha en och kommer då få en utdelad till oss när hindersprövningen är inskickad. Hur har ni fått tag på eran VF?
    Jag kontaktade kommunen och fick en lista på vilka VF som finns i kommunen. Sedan googlade jag på namnen och fick lite mer info om vissa och valde då den som kändes bäst utifrån det.
  • Glimta

Vi blev tipsade om vf av hon som vi hyr lokalen av.

SweetSun>> Ja det är nog smart att ta med bilder så han verkligen förstår hur man vill ha det, har suttit o kollat nu o har hittat bra förslag. Kan tänka mig att det blir helt blankt när jag väl står där så det är nog bäst att ha med en lista. =)

• Glimta

Nån som lyckats knåpa ihop ngt äktenskapslöfte?? Hur börjar man?? Får ta o sätta mig o få inspiration från filmernas värld.. ;)

• SweetSun

ja jag har skrivit ett enkelt, där vi lovar att stötta varandra i både bra och dåliga tider, typ

Vi ska be vf läsa upp löftena, så vi bara behöver säga "ja".

• Fröken Strössel

Hur funkar det med ringar i den borgerliga cermonin? Vi ska inte ha några nya vigselringar utan våra förlovningsringar ska fungera som kombinerade. Kan man bara ha på sig de då när man kommer in och strunta i hela det momentet?

• didis

Ringväxling är inte obligatorisk, det är snarare så att vill man ha ringbiten med får man lägga till den.

Vi hade också tänkt använda våra förlovningsringar men se´n hittade jag RINGEN på titanringar.com så nu har jag en vigselring i alla fall

Fröken Strössel skrev 2009-03-06 19:18:22 följande:

Hur funkar det med ringar i den borgerliga cermonin? Vi ska inte ha några nya vigselringar utan våra förlovningsringar ska fungera som kombinerade. Kan man bara ha på sig de då när man kommer in och strunta i hela det momentet?
  • SweetSun

vi ska bara putsa vra förlovningsringar och jag gör om en gammal släktring, så vi kommer att ha en vanlig ringväxling, typ den man har i kyrkan.
    sen får vf säga nåt om att ringens betydelse, och han läser våra löften o.s.v

• Glimta

SweetSun>> Det låter ju bra, kommer löftena då i samband med själva "tager du"??

Vi ska oxå ha ringväxling.
    Jag ska ha en vigselring och min m2b kommer ha sin förlovningsring.

• SweetSun

ja jag tror vi tar fram våra ringar, löftena läses upp, vi byter ringar, och vf säger nåt om ringen och sen den obligatoriska; "tager du"

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2