Den Borgerliga Tråden 2
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Gött, vår vf gick med på cermonin. Måste bara ändra till det högtidligare tager du och skriva med handslaget som jag hade tagit bort.
Iluna: Det är väldigt olika mellan vigselförrättare. Vissa tar en avgift. Vår ställer upp gratis på sin fritid så någon liten present skall han få.
Detsamma gäller vad dem ställer upp på. Vissa vill bara ta det obligatoriska medans andra gärna ställer upp på mer och kanske lite ovanligare inslag. Så man får nog höra sig för bland olika vf.
Steven och Johanna: Kanske enklare att ha med en bibeltext istället. El tror du att ni vill ha en vigsel där era gäster sjunger då funkar det definitivt med psalm (el annan allsång).
Åh vad avundsjuk jag blir på alla som får bli Fru snart Jag vill jag vill jag vill
pratade med våran vigselförättare idag och hon värkar kanon...vi får bestämma precis hur vi vill ha det..känns skönt :D
Vi fick våran vf tilldelad o han tar inget betalt men det verkar dock inte som om vi kommer träffa honom innan. Är det någon annan som inte ska göra det oxå?
För mig är det lite jobbig. Hade verkligen velat att ha ett ansikte på människan som ska viga oss + att prata ihop oss.
tänkte även kolla om vf kan läsa vårat gemenasamma löfte. är det någon som vet?
vi ska be vår vf att läsa massor, hehe, det är verser och texter och löften Nu fattas det bara att fråga om han vill
Men det ska väl inte vara några problem vad jag förstått.
Vi fick en lista med namn på VF från rådhuset här i Göteborg så att vi kunde kontakta en VF och se om den personen hade tid på vår dag. Jag kände igen hans namn då jag tidigare har sett honom föreläsa på Ullevie.
Det var han som tog upp att vi skulle träffas innan vigseln då han föredrog att ha personliga möten med dem han viger.