Den Borgerliga Tråden 2
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
puttar lite här =P
Hur går det för alla?
Det går ganska bra faktiskt. Det händer väl inte så mycket just nu. Är lite låst då jag är hemma med sonen som är sjuk. Men innan veckan är slut har jag tänkt beställa mina ringar Var i lokalen igår och kikade igen. Ville kolla lite mer exakt vad som fanns, mäta borden osv.
ja vi måste nog ta oss till lokalen igen för att verkligen provduka, så man ser att allt får plats! det är ganska smala bord där och det har stressat mig i tanken lite.
Annars är det mesta på g nu, klänning hos sömmerska ringarna görs om hos smeden och ser nu fram emot att få prata med vf och bestämma allt.
MAssa smått som ska fixas mcoh donas bara 3 veckor drygt kvar nu!
Åh vad spännande SweetSun med bara 3 veckor kvar
Vi har ca 2 månader kvar och det mest börjar falla på plats, beställde min vigselring i lördags, är så nöjd :)
På fredag ska jag träffa en av mina tärnor och då tänkte jag att hon skulle hjälpa mig med en massa planering, framförallt med musiken inför vigseln. Hade först tänkt ha bara en låt förutom in- och utgångslåt men funderar på om det kanske vore kul med fler ändå..
ja vi velar också med om vi ska ha 1 eller 2 låtar under vigseln! Vi kommer ju bara ha cd, då han som skulle spela inte kan komma.
jag är rädd att man bara står och stampar när en låt på 3 min ska gå.. och då med 2 såna låtar kanske det blir pinigt.. jag vet inte..
mmm det är en svår fråga det där
Flera av våra närmaste vänner är musiker och ska spela under vigseln så jag funderar på om de inte ska köra en låt till när de ändå håller på så att säga. Blir ju lite annorlunda när det är live, man kanske inte står å stampar på samma sätt menar jag ;)
Här är det bara 10 dagar kvar!
Sitter och väntar på att vår vf skall dyka upp så vi kan gå igenom cermonin.
Har tre låtar under vigseln, men vet att dem är omgjorda/nedkortade. Men i och med att vi har tagit dit dem för att spela och sjunga så vill vi ha dem till max.
en liten fråga...måste ni betala för själva brogemannen?? å får ni välja lite hur ni vill ha vigseln, med tex sång å sånt..eller kr dom bara på den juridiska fraserna å sen e de slut??
Är det nån som har tänkt ha psalmer under vigselakten? Jag (b2b) är religiös men har valt att ha en borgerlig vigsel då min blivande inte är troende alls. Blir det konstigt/fel om det kommer ett religiöst inslag? Tacksam för åsikter!
Å, får jag vara med här? Gifter mig borgligt den 1 augusti, och är väääldigt nyfiken på hur alla ska ha sina ceremonier.