Inlägg från: LirreMagic |Visa alla inlägg
  • LirreMagic

Den Borgerliga Tråden 2

Ja nu känns äntligen som att det är på riktigt. Har känt mig ganska lugn innan men så pratade jag med vår VF igår och nu börjar jag bli lite nervös. Det är ju så mycket man ska bestämma nu.
    Någon som har lite tips på hur en borglig vigsel kan utformas? Med musik, texter etc tänkte jag.

• LirreMagic
    SweetSun skrev 2009-02-19 14:45:32 följande:
    vi ska ha det såhär på ett ungefär..Ingång till musikVF läser ett par texterEn bekant spelar en låtVf Läser en text tillen vän läser en diktLöftenVF förklarar oss man och hustruUtgång till musikMingel och skålFest
    Tack, alltid bra med lite inspiration!
  • LirreMagic

SweetSun du är så bra på att sprida inspiration :)

Vi fick precis ett oroande besked från vår VF tillika min bästa kompis far att han har stött på problem att få förordningen om att viga oss från domstolen eftersom det tas bort den 1 maj och vi ska gifta oss i juni. Så nu måste vi ansöka om dispens hos länsrätten för att han som domare ska få viga oss.. så nu kanske vi står utan VF på vår stora dag :(

• LirreMagic

vi har fått grus i maskineriet han som var tilltänkt VF fick inte förordnande från Länsrätten. Så nu måste vi börja om och leta efter ny VF, hoppas verkligen vi kan hitta någon som vill och kan på just vår dag och på vår tilltänkta plats

• LirreMagic

Vi har nog tänkt göra som ni, dvs en ingångslåt, en låt under vigseln och sen en utgångslåt. Känns lagom på något vis. Vi har tänkt ha någon/några dikt/er också och vi känner nog att det får räcka. För som du säger, det är lätt att det blir lite för mycket musik annars.

SweetSun skrev 2009-04-14 08:46:19 följande:
    jag funderar på hur många låtar man ska ha. Vi har en ingångslåt och en under vigseln, och sen utgång. Ska man ha en till? ceremonin blir ca 15-20 min, såå jag vill ju heller inte att det ska bli mer musik än annat..vad tror ni?
  • LirreMagic

Åh vad spännande SweetSun med bara 3 veckor kvar
    Vi har ca 2 månader kvar och det mest börjar falla på plats, beställde min vigselring i lördags, är så nöjd :)

På fredag ska jag träffa en av mina tärnor och då tänkte jag att hon skulle hjälpa mig med en massa planering, framförallt med musiken inför vigseln. Hade först tänkt ha bara en låt förutom in- och utgångslåt men funderar på om det kanske vore kul med fler ändå..

• LirreMagic

mmm det är en svår fråga det där
    Flera av våra närmaste vänner är musiker och ska spela under vigseln så jag funderar på om de inte ska köra en låt till när de ändå håller på så att säga. Blir ju lite annorlunda när det är live, man kanske inte står å stampar på samma sätt menar jag ;)

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2