Den Borgerliga Tråden 2
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Hur hittar man vf som inte kommer från kommunen..alltså sjökaptener osv?
Alla sjökaptener får väl inte viga? Tror inte att dem får vigselrätt med automatik utan är något som dem får ansöka om ifall dem vill ha det.
Men länsstyrelsen har koll på alla som får viga, det är dem som handlägger tillstånden. Kolla med er länsstyrelse så kan ni nog få en lista.
Våran vf är sjökapten och han har vigsellicens. Men jag tror som Tx2 att det inte är alla som har det utan att de får ansöka om det.. Våran får iaf viga på land.
Kolla med länsstyrelsen för ert län, det är dem som delar ut/godkänner tillstånden. Dem borde ha en förteckning över alla som har vigselrätt.
Någon som har nåt exempel på hur löften kan se ut??
Efterlyser oxå exempel på hur en mer personlig vigsel kan se ut, jag menar alltså det som vf säger.
Hoppas det är ngn som förstår vad jag menar.. ;)
Kom just på en sak till!
Vart ska jag göra av buketten när det blir dags för ringarna?? Vi ska inte ha ngn tärna eller bestman och ska vara utomhus.
Hjälp!?
Lägga ned dem på marken.
Vi ska ha löften där VF läser dem, och vi bara behöver svara "ja" just för att jag tror att vi båda kommer vara så gråtmilda, att vi kanske inte klarar att läsa dem själv..
Ang blommorna så kommer jag nog bara att be närmste man hålla i nä men tror min väninna kommer vara närmast så hon får hålla. Jag ska ju ha handskar också, och de ska också tas av..