• SweetSun

Den Borgerliga Tråden 2

Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!

• Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2
  • Tx2

Vi kommer att ha in-och utgångsmusik, solosång, diktläsning, många tärnor och brudnäbb. En del kommer vår vf att läsa och en dikt kommer en av tärnorna att läsa. Mycket beror på vf och vad dem är villiga att ställa upp på. Vår tycker att det är självklart att ha mer än bara det obligatoriska.

• SweetSun

ingång, texter, dikter, vän som ska spela, egna löften, lite mer texter, förklarandet som är standard, och sen utgång...
    exakt ska vi stämma av med vf, han har som sagt lite egna idder på hur hanbrukar göra..

• sarahkka76

Är det ngn som vet var man kan hitta ex på löften på nätet, hittar inget....

• SweetSun

nja jag har hittat lite ideer här på bt faktiskt.. man hittar strofer och skriver eget och blandar

• sarahkka76

Vad synd! Under förra året hittade jag en jätte fin text på svenska som jag sparade och bara behövde ändra några saker på, men sen slängde jag den för jag tänkte att jag kunde leta efter den igen när det väl var dags. Ååhh vad jag ångrar mig nu!!

• SweetSun

ja jag hade massor av trådar sparade, men alla gamla trådar förvinner ju efter ett tag i favoriter, så jag har ocka tappat bort en del, men jag tror att jag har alla de bitar jag vill ha sparade på datorn..

• sarahkka76

Ja, det var där jag sparade dem på datorn alltså men av ngn anledning bestämde jag mig för att kasta den, suck!

• emi82

Vi ska gifta oss borgerligt och jag undrar är det någon som vet om det är svårt att få tag på vigselförättare som kan komma till vår privata cermoni på midsommarafton?? Jag känner mig lite orolig minst sagt. Var vi dumma som valde den dagen? Ska börja jaga VF i kommande veckan.

Är det någon som känner till andra vigselförättare än de på politiker-listan i GBG området?? Det borde ju finnas andra som t.ex sjökaptener eller andra?? Behöver hjälp!

• Glimta

Våran vf är sjökapten fast vi är tyvärr inte i GBG-trakten. Men jag fick tipset från hon som vi hyr lokalen av.
    Så mitt tips är att höra med personer som brukar hålla på med bröllop. Annars vet jag inte, kanske går att googla eller söka på hitta.se??

Vi ska nog ha ingångsmusik iaf, och egna löften alt. dikt.
    Våran son ska vara näbb/ringbärare. Ev. utgångsmusik också.
    Har iof inte pratat med vf om det än men det får han ju ställa upp på. Sååå lång tid extra tar det ju inte.
    Men det vore ju kul om han kunde göra "sin del" liite personligare.

• Boobi

Frågar här med:
    Kostar den borgeliga vigseln/registreringen något i era kommuner?
    Jag kollade runt här & i Kalmar är det gratis, men i Borgholm kostar det 500:-.

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2