Inlägg från: SommarNoll9 |Visa alla inlägg
  • SommarNoll9

Den Borgerliga Tråden 2

Jasså det är här ni håller hus!! Tyckte det var så konstigt att ingen skrev på tråden.

Nåväl, vi har inte kommit så mycket längre i planeringen än att vi ska fixa inbjudningskorten denna vecka och nästa. Så tidsplanen att få ut dem under februari kommer att hålla Parallellt med detta blir det att fundera på catering, höra oss för med olika företag och sedan välja ett som känns bra.

• SommarNoll9

Vi gifter oss i år, knappt 6 månader kvar!!

• SommarNoll9
    SweetSun skrev 2009-02-17 12:15:11 följande:
    när ska ni alla ill? Är det nån som ska gifta sig snart?
    Vi gifter oss 1 augusti. Är ett tag kvar men tiden behövs!!
  • SommarNoll9

Jag kontaktade vår tilltänkta VF i januari. Hon svarade på en gång och sa att det med största sannolikhet skulle gå jättebra men att hon skulle höra av sig när semestern var planerad. Hon tyckte jag var ute i god tid eftersom vi gifter oss 1 augusti. Men jag ville som ha sådant klart så vi inte står där utan någon som kan viga oss.

• SommarNoll9
    Jen75 skrev 2009-03-05 20:39:22 följande:
    Jag hoppar in här då jag oxå ska gifta mig borgligt 11 juli :)JAg funderar på det här med VF, ni verkar alla veta vem ni vill boka. JAg har inte en susning om vilka som är bra så jag har anmält till kommunen att vi vill ha en och kommer då få en utdelad till oss när hindersprövningen är inskickad. Hur har ni fått tag på eran VF?
    Jag kontaktade kommunen och fick en lista på vilka VF som finns i kommunen. Sedan googlade jag på namnen och fick lite mer info om vissa och valde då den som kändes bäst utifrån det.
  • SommarNoll9

Nu har vi fått helt klart med vår vigselförrättare, känns jättebra att det är spikat och klart! Ännu en punkt att bocka av från listan. Vi ska ses i maj eller juni och gå igenom själva ceremonin.

• SommarNoll9

Fru 2010 skrev 2009-03-26 03:23:50 följande:

Är det någon som vet hur långt innan man ska boka med vigselförraren?
    Det där är nog lite olika och beroende på er, hur snabbt ni vill ha allt klart. Jag kontaktade den vf vi vill ha redan i januari och preliminärbokade henne då. Förra veckan spikade vi det och vi gifter oss 1 augusti.
  • SommarNoll9

Vi skippar också vigselprogram, känns "onödigt" då vi gifter oss ute och inte kommer ha några sånger eller så som gästerna ska sjunga med i.

• SommarNoll9

Det går ganska bra faktiskt. Det händer väl inte så mycket just nu. Är lite låst då jag är hemma med sonen som är sjuk. Men innan veckan är slut har jag tänkt beställa mina ringar Var i lokalen igår och kikade igen. Ville kolla lite mer exakt vad som fanns, mäta borden osv.

• SommarNoll9
    Nippran skrev 2009-04-22 21:37:40 följande:
    Vi kommer att få betala för vår VFs resa hit till Gbg och tillbaka. Han är på sitt sommarställe på vår dag. Vi får ha vigseln hur vi vill och vi har den i festlokalen. Han är intresserad av att göra det så bra som möjligt för oss och vill även träffa oss personligen innan. Vi kommer att få betala 900 kr men det tycker jag är rimligt.
    Låter som vår vf Vet dock inte än om vi måste betala något, men vi räknar med att betala resan till och från vigselplatsen.
  • SommarNoll9
    Nippran skrev 2009-04-23 21:44:31 följande:
    Jag passade på att fråga honom eftersom jag visste att de oftast tar ut en mindre summa då det är en privat vigsel.
    Ja jag har läst att här i vår kommun så får man ofta betala om man inte gifter sig i Rådhuset utan väljer en annan plats, t ex som vi som gifter oss vid en sjö utanför stan. Men vi har inte frågat vår vf än, men det ska vi göra när vi träffar henne för att planera vigseln. Har dock budgeterat för att det kommer att kosta.
Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2