Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Den Borgerliga Tråden 2

Oj vad tidigt ni fick boka! Jag som ska gifta mig i juli får inte boka vf förrän i mars tidigast.

• sarahkka76

Ni som ska ha vigselakten ute hur gör ni med musiken och så?

• sarahkka76
    Tx2 skrev 2009-03-17 16:29:34 följande:
    Vi kommer att ha en kille som spelar gitarr och en tjej som sjunger. Då det finns el så kommer vi ha en ljudanläggning med mikrofoner o förstärkare.
    måste kolla i vår lokal om det finns uttag till det. Då lär man ha en låååång sladd som ska gå hela vägen över gården. Undrar hur långa det finns.

LirreMagic: vad surt! Håller tummarna för att ni hittar ngn lämplig till er.
  • sarahkka76
    Tx2 skrev 2009-03-18 09:13:54 följande:
    Det finns långa utomhussladdar annars får man skarva.LirreMagic: Trist att han inte fick förlängt.
    Ja, jag var på lokalen idag och de sa samma där, att man får ta förlängningssladdar.

Nu har jag bokat lokalen och betalt hyra, så glad!
  • sarahkka76

Fru 2010 skrev 2009-03-26 03:23:50 följande:

Är det någon som vet hur långt innan man ska boka med vigselförraren?
    Som sagt det är lite olika från kommun till kommun. Jag ville boka redan nu men får inte boka förrän tidigast mars 2010 och vi gifter oss juli 2010.
  • sarahkka76

Gifter er ni alla iår? Är det ngn som gifter sig 2010?

• sarahkka76

haha okej, började nästan tro att jag var ensam här
    Ja, jag läser också mest eftersom de flesta här verkar gifta sig iår.

• sarahkka76

Jen75: vi hade tänkt ha vigselprogram först men eftersom det borgerliga vigseln skiljer från det kyrkliga så bestämde vi oss för att strunta i det. I det borgerliga finns det mindre "måsten" och då kände vi att det var en onödig kostnad bara för att man ska skriva låttitlar och vilka som är med typ.
    Vi kommer i stället att lägga in en kortfattad info på festprogrammet i stället.

• sarahkka76

Jen75: det känns som att en vigselprogram tar bort lite uppmärksamhet från ceremonin om folk ska titta ner på ett papper (om man skriver texten på låtarna).
    Vi skriver vem som är vf, tärna, och låttitlarna i en av sidorna i festprogrammet. Oftast får iaf detta ligga i ngn låda sen så det känns som en onödig kostnad att ha vigselprgram.
    Man kan göra som Sweetsun, det var vi också inne på, men vi har iaf bestämt oss för det första alternativet.

• sarahkka76

SweetSun: om du är osäker på om gästerna hör dikten så är det fördelaktigt att ha med texten. Nä, det borde inte bli tjatigt. Tänk på att det där är för er inte för dem, de ska bara delta.

• sarahkka76

Ja, det är lätt att glömma. Helt plötsligt så är man så fokuserad på att gästerna ska ha det så bra som möjligt, att de ska tycka om allt och vara imponerade och hej och hå, men brudparet då? Det är brudparets dag inte gästernas. De får ju allt gratis. I vissa fall ska de vara glada att de blir bjudna

• sarahkka76

Vi kommer att vara inne in en av salarna om det regnar.

• sarahkka76

Åh vad avundsjuk jag blir på alla som får bli Fru snart Jag vill jag vill jag vill

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2