Den Borgerliga Tråden 2
Oj vad tidigt ni fick boka! Jag som ska gifta mig i juli får inte boka vf förrän i mars tidigast.
Oj vad tidigt ni fick boka! Jag som ska gifta mig i juli får inte boka vf förrän i mars tidigast.
Ni som ska ha vigselakten ute hur gör ni med musiken och så?
Fru 2010 skrev 2009-03-26 03:23:50 följande:
Gifter er ni alla iår? Är det ngn som gifter sig 2010?
haha okej, började nästan tro att jag var ensam här
Ja, jag läser också mest eftersom de flesta här verkar gifta sig iår.
Jen75: vi hade tänkt ha vigselprogram först men eftersom det borgerliga vigseln skiljer från det kyrkliga så bestämde vi oss för att strunta i det. I det borgerliga finns det mindre "måsten" och då kände vi att det var en onödig kostnad bara för att man ska skriva låttitlar och vilka som är med typ.
Vi kommer i stället att lägga in en kortfattad info på festprogrammet i stället.
Jen75: det känns som att en vigselprogram tar bort lite uppmärksamhet från ceremonin om folk ska titta ner på ett papper (om man skriver texten på låtarna).
Vi skriver vem som är vf, tärna, och låttitlarna i en av sidorna i festprogrammet. Oftast får iaf detta ligga i ngn låda sen så det känns som en onödig kostnad att ha vigselprgram.
Man kan göra som Sweetsun, det var vi också inne på, men vi har iaf bestämt oss för det första alternativet.
SweetSun: om du är osäker på om gästerna hör dikten så är det fördelaktigt att ha med texten. Nä, det borde inte bli tjatigt. Tänk på att det där är för er inte för dem, de ska bara delta.
Ja, det är lätt att glömma. Helt plötsligt så är man så fokuserad på att gästerna ska ha det så bra som möjligt, att de ska tycka om allt och vara imponerade och hej och hå, men brudparet då? Det är brudparets dag inte gästernas. De får ju allt gratis. I vissa fall ska de vara glada att de blir bjudna
Vi kommer att vara inne in en av salarna om det regnar.
Åh vad avundsjuk jag blir på alla som får bli Fru snart Jag vill jag vill jag vill