Den Borgerliga Tråden 2
det kan vara svårt med icke kommunala vf, för de ska ju göra om systemet, vet iaf att domare ska bli utan rätt framöver, så man får titta runt lite och höra sig för..
det kan vara svårt med icke kommunala vf, för de ska ju göra om systemet, vet iaf att domare ska bli utan rätt framöver, så man får titta runt lite och höra sig för..
roro1; välkommen! Ja det är inte alltd VF är så där jätte mycket för att göra extra, men fråga först hur lång tid ni har till ert förfogande, det kan ibland inte vara så mycket i rådhuset, men om ni kan tänka er nån annan stans, så kan ni säkert ha obegränsat med tid. Vänner kan läsa dikter, sjunga och spela, ingång och utgångsmusik, fråga om vf kan läsa nån extra text om kärlek, som betyder nåt spec. för er, ni kan skriva egna löften o.s.v! Fantasin sätter gränser!
isop; nä sålänge vittnena är över 18 och svenska medborgare så får det vara vilka som helst! Vi kommer att ha våra mödrar.
vi funderar på denna;
"Kärleken gör dig vacker
Modig ung o stark.
Ger känslan plats i himlen
och foten stadig mark.
Kärleken ger dig tröst
och läker gamla sår.
Den öppnar låsta dörrar
till någon som förstår.
Kärleken dig berusar
och gör din tanke svag.
Tänder all din längtan
men följer egen lag.
När man den ger och får
så tar den aldrig slut.
Då blir den till en gåva
som räcker livet ut."
välkommen! ja det kallar jag snabb planering
jag vet inte vem som skrivit den, den finns på vigselringen.se och det står bara "okänd"
vigselringen.com var det..
vi ska nog ha ett enklare vigselprogram..tror jag. Just bara där det står vilken vf är och vad som händer i stort, och vad som händer efteråt. Samt kanske ha en liten karta på sista sidan om vart festen är och kanske lite telenr till taxi...
jag kommer bara skriva ut vad som händer på vanligt papper, inga kostnader för det. Men eftersom vi ska ha en del låtar och folk som spelar och läser dikter, så kände jag att det skulle vara bra att folk kan läsa till sig vad och vem som gör nåt.
Ja vi ska bara ha titlarna på det som händer, och namn, men tror att just dikten får stå med hela, inte säkert folk hör vad som läses...
jag hoppas att ceremonin blir bra, jag har aldrig varit på ett borgerligt bröllop, och jag är rädd att alla texter om kärlek ska bli tjatigt.. men det borde det väl inte bli..hoppas jag
ja lätt att glömma det ibland! det är ju ord for oss två, som är viktiga för oss! Bra sagt, ska tänka mer på det..
jag funderar på hur många låtar man ska ha. Vi har en ingångslåt och en under vigseln, och sen utgång. Ska man ha en till? ceremonin blir ca 15-20 min, såå jag vill ju heller inte att det ska bli mer musik än annat..
vad tror ni?
tx2; har ni fått tag i honom nu?
va skönt!
puttar lite här =P
Hur går det för alla?
ja vi måste nog ta oss till lokalen igen för att verkligen provduka, så man ser att allt får plats! det är ganska smala bord där och det har stressat mig i tanken lite.
Annars är det mesta på g nu, klänning hos sömmerska ringarna görs om hos smeden och ser nu fram emot att få prata med vf och bestämma allt.
MAssa smått som ska fixas mcoh donas bara 3 veckor drygt kvar nu!
ja vi velar också med om vi ska ha 1 eller 2 låtar under vigseln! Vi kommer ju bara ha cd, då han som skulle spela inte kan komma.
jag är rädd att man bara står och stampar när en låt på 3 min ska gå.. och då med 2 såna låtar kanske det blir pinigt.. jag vet inte..
vi ska be vår vf att läsa massor, hehe, det är verser och texter och löften Nu fattas det bara att fråga om han vill Men det ska väl inte vara några problem vad jag förstått.