Vilket hotell skulle ni välja?
...om ni fick välja mellan Grand Hotel och Hotel Diplomat?
...om ni fick välja mellan Grand Hotel och Hotel Diplomat?
Jag skulle absolut inte välja nagot annat än Grand, är ju det enda "riktiga" internationella 5* hotellet i Sverige. Jag har bott pa saväl Diplomat som Grand ett flertal ganger, mestadels i vanliga dubbelrum men även i mindre svit pa Grand och min uppfattning är att Grand slar Diplomat med hästlängder!!
Utsikten är ok pa bada men Grands badkar är alla enorma och sa mycket bättre service!!!
Tack! För tipset!
någon annan? ;)
Men vad är skillnaden i priset då? Kanske man också borde tänka på?
Hej Pavar!...för oss handlar det både om att Diplomat känns mer som "vår stil" men även att man får mer för pengarna - samtidigt känner vi att vi vill ha det lyxigt och verkligen bli bortskämda, ha en oförglömlig upplevelse- med det menar jag att vi inte vill 300kr hit lr dit inte gör något- jag är höggravid & vi kan inte resa bort....
-med det menar jag att 300 hit lr dit inte gör ngt- ;)
Ja absolut det förstår jag! Men jag tänkte mer för våran del..då en av oss fotfarande studerar...Lycka till med valet av Hotell. Stor kram!!
Som sagt för våran del lutar det åt Diplomat också! ;)
puff
Vi var o bokade diplomat igår. Man får ju även boka deras jacuzzi avdelning med bastu och olika duscha i priset. Då e man helt själva i spat! SÅ det bokade vi dagen efter. Plus att man har stortbadkar på rummet. Vi bokade juniorsvit.
Du övetygar oss! Min bliv. hoppade av glädje när jag berättade! ;)
Jag vill inte övertyga dig till att göra något utan gav dig bara´mitt råd i hur vi gjort/ Skall göra. Hoppas ni också bli nöjda. kramar!!
Självklart inte! Vi känner verkligen att Diplomat är mer vår stil!! ;) Men när du nämnde jacuzzi så!!! ;) :)
Ja=) Det var så fint i jaqcuzzi avdelningen!! Och att man har den själva ...can it be better
Vi ska också bo på Diplomat, men dock utan bröllopspaketet. Då vi inte vill ha vickning, vi har egen på festen och vi vill inte betala för champagne dagen efter då vi inte lär vara så sugna på det...hihi
Vi kommer att be dem fixa andra grejjer som gör det speciellt för oss. Vi tycker att det som är viktigast är att det ska vara bekvämt. Vi tänker nämligen att vi kommer vara mycket trötta efter hela dagen med vigsel fest etc...
Vi ser också fram emot spa dock.
Vi kommer att bo fredag -söndag, gifter oss lördag, bara för att kunna lämna allt där i lugn och ro och slappa i badkaret m skumpa på fredagen istället.
Oj jag kanske ska säga att vi ska bo i ett superior dubbelrum med ett ganska mycket bättre pris...
jag tillägger : Alltså bättre pris än bröllopspaketet...
Bra tips!! Tack! I sjunde månaden lär vi(jag) inte behöva champagne helleer!!! :) Har ni bott på D innan?
Nu är båda bokade! :) får se var vi hamnar!! :) :) :)