• MimmiMama

Någon mer som blir fru nr 2?

Hur känner du/ni inför det?

• Svar på tråden Någon mer som blir fru nr 2?
  • MimmiMama

samma här, jag har inte varit gift men han har varit det.
    Ibland bryr jag mig inte alls men ibland kommer det över mig.
    Exfrun har t ex hans efternamn kvar ännu och det stör mig lite fast det inte borde.
    Sen påverkar det mig så att jag vill att vi ska göra på vårt vis, vill inte att det ska påminna om deras utan jag vill att vårt ska vara speciellt.
    Förstår att deras var speciellt för dem när det begav sig men vill ändå sätta vår prägel på vårt bröllop.

• MimmiMama

jag skrev lite här uppe du kanske inte såg det.
    Jag bryr mig för det mesta inte alls faktiskt.
    Men visst kommer det lite ibland. Som någon här skrev så har han ju planerat förut och det blir lite tröttsamt ibland när han säger att vi gjorde si eller så.
    Han menar inget illa alls med det och försöker tänka sig för.
    Jag vill ju inte att exfrun ska ingå under hela planeringen

• MimmiMama

ok det är ju tur att man tycker olika! Det vore synd om min kille inte skulle få någon som skulle vilja gifta sig med honom för att han redan varit gift, han är en goding!
    Han kan ju inte rå för att exfrun stack.

• MimmiMama

sitter i samma båt som dig bongen80
    ibland gungar båten lite och ibland glider den fram sakta och fint på öppet hav på väg mot nya äventyr

• MimmiMama

jag tror inte det blir en blek kopia.
    Varje bröllop är känslosamt och unikt.
    För mig är känslan viktig.
    Jag vill att han ska känna starkt för mig på bröllopsdagen så starkt att hans tankar inte hamnar i någon jämförelse.
    Jag är övertygad om att han kommer att vara här och nu.

• MimmiMama

att jag känner så har nog mer med mig själv att göra det har inte med exfrun att göra. Vi har en relativt bra relation faktiskt.

• MimmiMama

absolut! mannen har ju barn sen tidigare och vi har ett gemensamt nu så jag är van att han gjort saker tidigare.
    Jag har ju också barn sen tidigare så just det har vi båda upplevt med någon annan.

• MimmiMama

våra barn har väntat på detta länge både hans mina och det gemensamma!

Svar på tråden Någon mer som blir fru nr 2?