Någon mer som blir fru nr 2?
Hur känner du/ni inför det?
Hur känner du/ni inför det?
jag har aldrig varit gift, men mín m2b har varit. känns väl inte jättekul att vara nr 2, då jag har den inställningen själv att jag bara kommer gifta mig 1 gång. iofs så gifte de sig under helt andra förhållanden än oss. vi kommer ha en jättefest o det kan blir nog upp emot 100 gäster, kyrkligt bröllop osv. så det känns mer speciellt för oss....jag får mitt drömbröllop men ändå...visst gnager det liiiite
samma här, jag har inte varit gift men han har varit det.
Ibland bryr jag mig inte alls men ibland kommer det över mig.
Exfrun har t ex hans efternamn kvar ännu och det stör mig lite fast det inte borde.
Sen påverkar det mig så att jag vill att vi ska göra på vårt vis, vill inte att det ska påminna om deras utan jag vill att vårt ska vara speciellt.
Förstår att deras var speciellt för dem när det begav sig men vill ändå sätta vår prägel på vårt bröllop.
Jag kommer bli fru nummer 2. Men blir ju helt olika bröllop, andra gäster, annan kyrka, annan mat osv. Så blir ju ingen "repris", utan ngt helt nytt! Och denna gång så är min m2b med mer och planerar så att vi får det som vi båda två vill ha det. Enda som jag kan känna är lite trist är att han gått igenom denna cirkus en gång innan och studsar inte av lika stor planeringsglädje som jag gör...
jag är nummer 3, och jag är inte ett dugg orolig, det är bara det här med "dröm bröllop" det bli inte vad jag hade tänkte inte klänningen heller, MEN han han har aldrig köpt en förlovnings ring förrut, och min är en solitäre och han sa att han ville göra det rätt den här gången... suck
ps jag är 40+ det är ffg för mig! (ffg= för första gången!)
hur känner du själv förresten?
jag skrev lite här uppe du kanske inte såg det.
Jag bryr mig för det mesta inte alls faktiskt.
Men visst kommer det lite ibland. Som någon här skrev så har han ju planerat förut och det blir lite tröttsamt ibland när han säger att vi gjorde si eller så.
Han menar inget illa alls med det och försöker tänka sig för.
Jag vill ju inte att exfrun ska ingå under hela planeringen
oj jag läste inte vem som skrivit vad....ska kolla mer noggrant...
Ingen av oss har varit gifta förr. Vet inte inte om jag hade velat gifta mig med en som redan varit gift faktiskt...
nej men va bra att han berättar hur dom gjorde, då vet ju du hur ni INTE ska göra....man vill ju undvika en been there done that känsla
ok det är ju tur att man tycker olika! Det vore synd om min kille inte skulle få någon som skulle vilja gifta sig med honom för att han redan varit gift, han är en goding!
Han kan ju inte rå för att exfrun stack.