• bongen80

Någon mer som blir fru nr 2?

jag har aldrig varit gift, men mín m2b har varit. känns väl inte jättekul att vara nr 2, då jag har den inställningen själv att jag bara kommer gifta mig 1 gång. iofs så gifte de sig under helt andra förhållanden än oss. vi kommer ha en jättefest o det kan blir nog upp emot 100 gäster, kyrkligt bröllop osv. så det känns mer speciellt för oss....jag får mitt drömbröllop men ändå...visst gnager det liiiite

• bongen80

hur känner du själv förresten?

• bongen80

oj jag läste inte vem som skrivit vad....ska kolla mer noggrant...

• bongen80

nej men va bra att han berättar hur dom gjorde, då vet ju du hur ni INTE ska göra....man vill ju undvika en been there done that känsla

• bongen80

fanken va skönt med fler som sitter i liknande sits som jag, har ingen annan att fråga o fundera med

• bongen80

men å andra sidan får vi väl känna oss väääldigt speciella eftersom våra m2b ändå ger äketnskapet en chans efter att ha kraschat...guuud va bra så tänker jag se på saken från o med nu. tack till mig själv

• bongen80

ja jag behöver inte ha nån relation alls till henne för de fick inga barn tillsammans. jag kan inte jämföra deras vigsel med våran överhuvudtaget. deras var i det närmaste borgerlig i vanliga kläder av praktiska skäl.

jag vill gifta mig i kyrkan för att den är så speciell för mig o så vill jag ha "hela sagan"

• bongen80

delar din tanke millie84...vi förenar 2 familjer nu, mina 2 barn ,hans dotter o så våran gemensamma son. det är lika mycket deras bröllop som vårt o de är delaktiga allihop på ett eller annat sätt

• bongen80

Humlan66....hur vill din m2b göra då? och varför är du tveksam?

• bongen80
    X50S skrev 2009-03-31 09:35:19 följande:
    Jag är också i sitsen att sambon har varit gift förut. Det äktenskapet kraschade pga otrohet från hennes sida.Det kan tycker är mest jobbigt är att han vill inte bli påmind om henne på något vis och därför får jag inte veta något om deras bröllop och han är inte direkt intresserad av att planera något. Det mesta ligger på mig och sen kommer han in med åsikter efter hand.Det finns lite saker som retar mig när det gäller bröllopet dock. Jag vet att hans systrar deltog på hans förra bröllop, men på vårat kommer de inte pga de hellre åker på semester (dit de reser varje år) samt att hans föräldrar bekostade det förra bröllopet i stort sätt helt och vi får inte ens ett bidrag... De har inte ens frågat om de kan hjälpa till med något.I övrigt har jag inga betänkligheter mot hans förre detta. Han hatar henne och jag vet att jag inte är i närheten av något som hon står för. Vi lever ett helt annat liv i en ny lägenhet och planerna på barn i framtiden finns.
    hans släkt tänker säkert inte på att det är din första gång. De har redan betalat ett bröllop o vill inte betala ett till. Problemet ligger nog inte i att de struntar i ert bröllop. Men det kanske känns lite "been there, done that" det kanske inte finns samma möjligheter att finansiera denna gång heller. Men jag tycker det är lite smaklöst att liksom ignorera det faktum att sonen ska gifta sig, det är ju inte med samma kvinna alla fall.
  • bongen80

är de försiktiga av sig då? de kanske inte vill tränga sig på ert bröllop? Vet dom om att ni vill ha dem delaktiga?

• bongen80
    X50S skrev 2009-03-31 14:05:55 följande:
    De brukar inte vara särskilt försiktiga av sig annars. De tar gärna över i andra lägen. Svärmor kan snarare vara lite klumpig i det fallet, så det är därför det förvånar mig.
    Fråga henna rakt ut då om han kan tänka sig att hjälpa till med "ja vad det nu kan vara" inbudningar, dukning....osv. Hon borde ju kunna svara på det.
Svar på tråden Någon mer som blir fru nr 2?