X50S skrev 2009-03-31 09:35:19 följande:
Jag är också i sitsen att sambon har varit gift förut. Det äktenskapet kraschade pga otrohet från hennes sida.Det kan tycker är mest jobbigt är att han vill inte bli påmind om henne på något vis och därför får jag inte veta något om deras bröllop och han är inte direkt intresserad av att planera något. Det mesta ligger på mig och sen kommer han in med åsikter efter hand.Det finns lite saker som retar mig när det gäller bröllopet dock. Jag vet att hans systrar deltog på hans förra bröllop, men på vårat kommer de inte pga de hellre åker på semester (dit de reser varje år) samt att hans föräldrar bekostade det förra bröllopet i stort sätt helt och vi får inte ens ett bidrag... De har inte ens frågat om de kan hjälpa till med något.I övrigt har jag inga betänkligheter mot hans förre detta. Han hatar henne och jag vet att jag inte är i närheten av något som hon står för. Vi lever ett helt annat liv i en ny lägenhet och planerna på barn i framtiden finns.
hans släkt tänker säkert inte på att det är din första gång. De har redan betalat ett bröllop o vill inte betala ett till. Problemet ligger nog inte i att de struntar i ert bröllop. Men det kanske känns lite "been there, done that" det kanske inte finns samma möjligheter att finansiera denna gång heller. Men jag tycker det är lite smaklöst att liksom ignorera det faktum att sonen ska gifta sig, det är ju inte med samma kvinna alla fall.