• Millie84

Någon mer som blir fru nr 2?

Jag kommer bli fru nummer 2. Men blir ju helt olika bröllop, andra gäster, annan kyrka, annan mat osv. Så blir ju ingen "repris", utan ngt helt nytt! Och denna gång så är min m2b med mer och planerar så att vi får det som vi båda två vill ha det. Enda som jag kan känna är lite trist är att han gått igenom denna cirkus en gång innan och studsar inte av lika stor planeringsglädje som jag gör...

• Millie84

Det är verkligen sant det, man vill ju inte att det ska likna hans tidigare bröllop. Det har varit en liten skräck hos mig tidigare att man ska bli en (sämre) kopia... Men som tur är ju varje bröllop unikt

bongen80 skrev 2009-01-23 21:35:55 följande:
    nej men va bra att han berättar hur dom gjorde, då vet ju du hur ni INTE ska göra....man vill ju undvika en been there done that känsla
  • Millie84

Ja såklart, vi är väldigt speciella! Man får tänka positivt, är ju här och nu som gäller, han vill ju göra detta med just MIG.
    Sen underlättar det ju om man har en god relation till ex-frun och slipper känna "att vi ska göra det bättre, mer minnesvärt" osv som jag tror kan vara fallet ibland...

• Millie84

Ja, det underlättar livet det

• Millie84

Ja precis. Min m2b har 2 sedan tidigare och så har vi fått ett gemensamt nu. De kommer bli tre underbart söta näbbar till sommaren Viktigt för oss att hela familjen blir delaktig...

• Millie84

Ja det är ju precis så som du beskriver det! Mina bonusar blev glada då vi berättade om bröllopet och frågade om de skulle få vara med då, för de ville de gärna. Och det var ju en självklarhet för oss!

bongen80 skrev 2009-01-23 22:10:03 följande:
    delar din tanke millie84...vi förenar 2 familjer nu, mina 2 barn ,hans dotter o så våran gemensamma son. det är lika mycket deras bröllop som vårt o de är delaktiga allihop på ett eller annat sätt
  • Millie84

Åh vad kul Hemska tanke om barnen skulle motsätta sig det! Kan ju vara känsligt ibland, även fast barnen tycker om nya partnern.

MimmiMama skrev 2009-01-23 22:15:20 följande:
    våra barn har väntat på detta länge både hans mina och det gemensamma!
Svar på tråden Någon mer som blir fru nr 2?