• anja1661

    han bjöd med sin tjej!?

    har en kusin som jag hade superbra kontakt med när vi var yngre...det bandet sitte rju i lite även om vi inte träffas så ofta nu då han bor en bit bort.

    han var mitt i en flytt när vi skulle ut med våra inbjudningskort och sa till mig att skicka det till hans mamma..alltså min faster.
    nu idag frågade jag på facebook om han hade fått det och till svar får jag: ja mamma sa nåt om det...räkna med två från sundsvall!!
    men vadåå? vi ahr bara bjudit honom och inte hans NYA tjej som vi inte har träffat! de har typ varit tillsammans i 2månader kanske!!
    kan man göra så? kan man bjuda med sin tjej sådär??
    vad sak jag säga? jag vill ju inte såra honom men jag vill inte ha henne där då ajg inte känner henne och inte tror att deras förhållande blir långvarit då min kusin precis gjort slut med sin förra tjej...inget vara för evigt är hans motto!!

    vad ska jag göra??

  • Svar på tråden han bjöd med sin tjej!?
  • shakynose

    Om du verkligen inte vill ha henne där så måste du ju säga det till honom. Men det är inte så konstigt att han räknar med att båda ska få komma egentligen eftersom det traditionellt sett är ett rätt allvarligt etikettsbrott att inte bjuda med respektive.

  • J D

    Jag säger: äsch bjud med henne så blir det minst komplikationer och you never know, kanske kommer det hålla för evigt mellan just dem. Dålig etikett av kusinen men man behöver ju inte svara med att skapa konflikter om det inte är absolut nödvändigt av budget- eller platsbegränsande skäl.

  • anja1661

    jo fast det gäller väl bara för etablerade par?? dessa har haft ihop det i 2månader ... jag vet inte vem det är..vet inte ens hennes namn! och tror inte att jag kommer få träffa henne heller...(förutom på bröllopet).
    han hade n tjej precis innan och de var förlovade och sambos...självklart hade jag bjudit henne fast jag inte träffat henne..men de kilade ju stadigt!

  • anja1661

    ja asså det skulle ju funka rent ekonomiskt men vi lägger redan allt vad vi har på bröllopet så det känns sådär att bjuda henne.
    vi har andra som vi hellre hade bjudit om vi hade tyckt oss ha det utrymmet för fler gäster....

    usch jag vet inte...
    blev så paff av att han bjöd med henne fast det i inbjudan bara står hans namn!!!

  • sokkerstruten

    ok vi har haft liknande situationer...

    Men dom har dock frågat snällt om dom fick följa med! Javisst! Sa vi självklart! För ja det ville vi även om vi inte hade träffat dom innan!

    Ni har två val helt enkel!

    1. inte säga nått och tycka det är ok!

    2.Säga att ni inte hade räknat med två personer och han är jättevälkommen, men att det får precis plats eller ayy ni spräcker budjetten med en till, eftersom det är flera som har frågat och ni har sagt nej till till dom...skulle inte bli rättvist om hon fick följa med!

  • sokkerstruten

    jag hade inte heller dragit upp för mycket, utan sagt att det var ok!

    Man får välja sina slagsmål! ;)

  • shakynose
    anja1661 skrev 2009-01-23 20:16:25 följande:
    jo fast det gäller väl bara för etablerade par?? dessa har haft ihop det i 2månader ... jag vet inte vem det är..vet inte ens hennes namn! och tror inte att jag kommer få träffa henne heller...(förutom på bröllopet).han hade n tjej precis innan och de var förlovade och sambos...självklart hade jag bjudit henne fast jag inte träffat henne..men de kilade ju stadigt!
    När tycker du att man blir etablerad då?

    Att vara ett etablerat par handlar inte om att man kommit förbi en viss tidsgräns. Eller att ens tidigare relationer varit si eller så långa eller seriösa. Det är inte upp till någon annan än en själv som avgör om ett förhållande är seriöst. Kallar man sig för ett par så är man etablerad. Basta.
  • didis

    Om det är ett stort problem för er så säg till honom!

    Dock finns risken att han inte vill komma utan sin flickvän och väljer att stanna hemma.

    Om du vill ta den risken eller inte kan bara du (eftersom det är din kusin) avgöra.

  • anja1661

    det betyder mycket för mig att han kommer!
    vi får väl hålla masken då och vänta och se vad som händer...det är ju trots allt lite tid kvar tills 9maj...

    men jag tycker att det är lite oförskämt att göra så...eller e det bara jag som tycker att det är fel att bjuda med sig någon utan att faktiskt FRÅGA först!?

  • GlamourKitten

    Jag tycker det var rejält dåligt av honom att ta det för givet iofs, MEN om ni nu ändå har plats för en till så hade iaf inte jag gjort en stor grej av det hela...

Svar på tråden han bjöd med sin tjej!?