• Mariya

... Tills döden skiljer oss åt?!

När man planerar bröllop och då man surfar på denna sida är det inte skiljsmässor man vill och skall tänka på i första hand. Men ändå, skiljsmässostatistiken är ju inte precis uppmuntrande.

Jag hörde nyligen att av par som ber tillsammans är det endast ett par av 100 000 som skiljer sig.

Det ni.

• Svar på tråden ... Tills döden skiljer oss åt?!
  • J D

Mariya skrev 2009-01-23 22:35:28 följande:
    Förlåt mig kära människor, speciellt Hammerman1. Glömde att jag inte var på universitetet och inte får öppna munnen om jag inte har 100% forskningsbakgrund till det jag säger. Jag studerar annars historia, psykologi och teologi och borde ha lärt mig bättre. Jag kan inte nu länka till undersökningen eller säga vilka metoder man har använt. Kursledaren på denna kurs, som förövrigt är en ärlig och bildad människa, berättade om denna undersökning. Jag kan maila honom och fråga mer om undersökningen, eftersom han säkert gärna svarar. Skall jag återkomma med informationen? Eller skulle du ändå bry dig?

Jag skulle gärna vilja att du mailar föreläsaren, hade varit intressant att se undersökningen.

Och det är för övrigt inte bara på universitetet man måste ha beläggning för sina argument. Det behöver ju inte vara 100% men ngn slags referens vore trevligt.

• Maria2009

Då kan det inte finnas många par i Sverige som ber tillsammans, med tanke på att hälften som gifter sig också skiljer sig...

Men det är klart, jag har läst religiös propaganda som säger att man kan bli botad från cancer genom att bara be också...

Snacka om att skapa ångest hos människor som inte lyckas trots ihärdiga böner!

• sokkerstruten

Nej självklart inte! Men jag tyckte det var lite roligt att det fanns kurser i hur man ska leva som gift. Vet man inte vad man vill ha ut av ett äktenskap eller att man inte har kommit så långt att man är på samma plan när det gäller väsentliga saker som att kunna lösa problem ihop så vet jag inte riktigt vad jag ska säga...