Inlägg från: solhatten |Visa alla inlägg
  • solhatten

Egyptenfrågor! Någon som varit där?

Vi ville åka någonstans där man kan dyka (har dykcert. båda två). Men måste begränsa oss till en vecka (max tio dagar) eftersom vår dotter på nästan tre ska stanna hemma.

Valet föll då på egypten. Ska åka i augusti. Skulle vilja ha lite tips på var man ska bo. Hurgada eller El gouna (stavning?) Var i hurgada osv. Skulle ju vilja kunna gå lite i affärer, och gå ut och äta på kvällarna osv. Några tips på vad man borde hitta på??

• Svar på tråden Egyptenfrågor! Någon som varit där?
  • solhatten

tack för era svar!
    någon mer?

• solhatten

men kan jag ha fel när jag tyckte att hon på resebyrån sa att man bara kan åka till Sharm på vintern??

• solhatten

hmm. men på fritidsresors hemsida kunde man iallafall inte välja säsong sommar 2009 utan bara vinter 2008/2009 vinter 2009

• solhatten

inte heller på ving kan man beställa på sommarmånaderna..=(

• solhatten

ja, jag preliminärbokade nämligen en vecka i augusti till hurgada idag, men är faktiskt lite mer intresserad av Sharm

• solhatten

snaily: ÅH, nu vill jag ju ännu hellre till Sharm! hur ska jag nu bära mig år? jag är så dålig på sånthär=)

• solhatten

åhå? varför då baby S?

• solhatten

tack för tipset på länkarna. Så underbart det ser ut på bilderna. En av dem hade tyvärr samma -inga resor til sharm på sommaren.

men du som verkar vara e riktig dykare snaily:
    Det var fyra år sedan jag tog mitt cert i thailand både vanligt och advanced. Min sambo likaså. Jag har inte dykt sedan dess. sambon dök i australien för tre år sedan ca.
    Är man redo för en ren dykresa då? på en vecka? eller är det bättre att kombinera charter med dyk? vad tror du??
    hinner man inte bli lite trött på att dyka om man dyker tre dyk om dagen i sex dagar??

för övrigt tyckte jag priserna var riktigt bra på dykresorna!

• solhatten

tack för dina utförliga svar! Men omvi tar en dykresa istället blir det nog inte till egypten . det verkar inte gå några resor alls till sharm på sommaren=(
    Ska kolla lite närmare på länkarna på måndag med sambon! tack så hjärtligt!

• solhatten

hujjedamejj: Det går MASSOR av charters till egypten maj till oktober (har ju själv just bokat en). Det är till just sharm el sheik det inte går några charters...

• solhatten

hmmm...har börjar titta på Montenegro istället. främst med tanke på klimatet och maten!

Svar på tråden Egyptenfrågor! Någon som varit där?