Inlägg från: Baby S |Visa alla inlägg
  • Baby S

Egyptenfrågor! Någon som varit där?

Hurghada suger. Däremot rekommenderas Alexandria Eller Cairo.

• Baby S
    solhatten skrev 2009-01-24 22:17:26 följande:
    åhå? varför då baby S?
    Det är min kompis åsikt om sanningen ska fram, men jag litar på henne då hon jobbat som reseguide i alla tänkbara länder och orter i världen.
    Mannen min rekommenderar Alexandria för att det helt enkelt är bäst där, mer speicifik kan jag inte bli utan att fråga honom igen.
    Cairo kan jag själv rekommenderar för att jag varit där. Men du var mest ute efter att dyka och ha det lite mer turistigt och då försvinner Cairo som alternativ.
    Men jag håller med om att du borde kolla detta med någon reseguide eller byrå som verkligen vet vad de snackar om.
  • Baby S

Sa inte att Alexandria är lämpligt för dykning.. Om det nu var mitt inlägg du syftade på. Men vill man till Egypten så har på många håll hört att just Alex är "bäst".

• Baby S

Javisst är det så, men det gäller ju alla resmål.

• Baby S
    gyllenfru skrev 2009-01-27 16:38:41 följande:
    Har varit i Hurgada två ggr.. & aldrig mer! Senast var vi där i oktober.. bodde på ett 4+ hotell (5 stjärnor internationellt) med all inklusive. Det var helt kass... Dålig standard, dålig mat & dålig mage hela veckan. Blä.. nä ska aldrig mera till Hurgada.. men El Gona kan säkert vara finare.. men vattnet var i alla fall underbart.
    Precis den info jag har om det stället. Att det suger alltså. Sen blir man dessutom tvungen att betala 60 spänn för ett litet schampoo om man inte har en egyptier med sig. Ganska typiskt turist orter visserligen.
  • Baby S

BM Johansson skrev 2009-02-01 20:06:39 följande:

Jag var i Egypten med en kompis och vi blev jättesjuka båda två..och händer hade vi på oss hela tiden..dvs. tjuvisar som försökte sno... Nä tack. Pyramiderna e lika fina på kort som i verkligheten... Kanske skillnad på turistorterna, jag var dock bland befolkningen.. Jag rekomenderar Indien eller Israel =)
    Indien är nog ingen höjdare om du ogillar det du upplevde i Egypten.
Svar på tråden Egyptenfrågor! Någon som varit där?