Några från Halmstad?
Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.
Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.
Båda ska ha klänning =). Vi har inte tänkt att ha likadana, men de får ju inte skilja sig alldeles för mycket, då kanske det ser dumt ut. Nu har vi iaf bokat kyrka och lokal! Holms bygdegård är ju verkligen bättre än vad vi trodde!
Nä, liknande klänningar kanske är snyggast. Ska bli roligt att få följa era planer!
Har aldrig varit i Holms bygdegård, men de bygdegårdar jag varit i har varit toppen festlokaler. Vi ska själva vara i skavböke bygdegård. Billigt & bra och allt porslin & sånt finns ju liksom redan!
Vilken kyrka blir det? (du har kanske skrivit det innan, men jag har teflonminne...)
Hej på er.
Jag bor också i Oskarström och jag ska bli fru den 8 augusti.
Vi ska gifta oss i Enslövskyrka och ha festen i Skavbökebygdegård.
Hej!
Jag är döpt i enslövs kyrka! Den är fin!
Dock gifter vi oss i skavböke kapell men festen blir i skavböke bygdegård precis som ni ska ha!
hej tjejer. undra lite, du tog ju lite bilder på skavbökes bygdegård tindragull och jag undrar hur ni ska duka? ta ni bort borden när det är dags för dans?
Vi kommer ha ett honörsbord längs väggen med nödutgången. Sedan tre "tungor" ut fån det bordet i riktning mot scenen. Två bord i varje "tunga".
På bilderna är det tre bord i rad. Och då var det nån meter tillgodo till scenen.
Tror inte att vi ska behöva plocka bort några bord när det blir dans, men om det känns trångt tar vi bort ett bort från mitten"tungan och ställer det vid fönstrena. Känns det fortfarande trångt så får vi plocka bort fler bord och ställa vid fönstrena, men jag tror inte att det ska behövas... Vi är inte så många och alla dansar ju sällan samtidigt.
Vi ska gifta oss i vapnö kyrka,ja eller det blir ju välsingnelse för vår del.Vilken ska ni gifta er i?
Hur stor budget har ni? *nyfiken* :)
Vi har en budget på ca 76000:-, det är ju inte direkt billigt att gifta sig haha.
Ja, lokalen är verkligen jätte fin. Stor och rymlig,och allt finns där. Till och med en sval för bröllopstårtan =). Det finns även en liten scen där om man nu skulle vilja ha nån underhållning. Och 2000:- för en hel helg, och sen så kan man även hyra en musikutsrustning och koppla till laptop för 1000 spänn =). Suveränt!
Blir skavböke kapell för oss. i är inte så många, så den kändes lagom liten...
Vår budget ligger på 15.000 + vad jag kan skrapa in på tradera och blocket. Så jag letar billiga lösningar överallt!