För att spara 260:- så hade jag inte ställt mig med jobbet själv...
Vi sparar dryga tusenlappen och på en budget på 15' så blir det värt det lilla extra jobbet...
Chokladtårta kan jag inga bra alls... Måste man ha grädde till den? Är det hur er en sån chokladtårta ut? Är det choklad run om och överallt eller?
Jag gjorde en tårta med massa choklad när lille sonen fyllde ett år (han älskar choklad)
Vanliga tårtbottnar med chokladmousse emellan. Överst och runt lade jag ett lager chokladsmörkräm och sen la jag vit sugarpaste på det! Och så gjorde jag blommor i sugarpaste som jag dekorerade med. Smaskigt blev det! Men lite sött för min smak, så hade jag gjort den nu så hade jag gjort chokladmoussen själv...blir mindre söt då...
Så här såg den ut (kritisera inte för hårt, detvar första gången jag gjorde en sugarpastetårta)
www.nogg.se/upload/67618/bloggOrPage_087685053_224822.jpg
Alinn skrev 2009-03-11 13:26:26 följande:
Ja, som sagt. Man får ju prioritera vissa0033
saker och ge vika på andra. Sen känner jag att "tid är pengar" med. Sitter och funderar på bordsplacering.... Ska jag lägga ner en massa jobb själv och i slutändan bara ha sparat 260kr...? Eller ska jag köra på den enkla vägen och betala mer - men ha mer tid över till annat! =-) Ska fundera vidare... Ingen som har något läckert recept på chokladtårta!? Jag har ett på chokladmoussetårta som är jättegott... Men brukar
servera grädde till... Men va sjutton, det kanske fungerar att ha skål/skålar med grädde vid sidan av tårtorna helt enkelt?