Inlägg från: bongen80 |Visa alla inlägg
  • bongen80

Kuvertavgift...

Etikettsguiden i en bröllopstidning (kommer inte ihåg vilken) gjorde klart o tydligt att kuvertavgift inte har något som helst samband med presenter....

vi tänkte först ha skål med goda tillbehör för alla inbjudna och middagen för de som betalade kuvertavgift.
    presenter är ju mer eller mindre frivillgt, men vi tänkte så att alla ändå blev bjudna på något som tack för att de ville fira dagen med oss, o dom som ville/hade råd/ eller hur man ser det även firade med oss på kvällen.

• bongen80

Vad är det som säger att man måste bjuda på allt då?
    Vi ska visserligen göra det, men jag skulle inte tycka att det var konstigt att betala för sig, man går ju ut o äter på restuarang ibland?? Sitta o vräka i sig massa gratis mat o dricka bara för att nån annan betalar...är det etikett det? Bara en tanke....alla gör som dom vill det är helt upp till brudparet tycker jag. Sen kan man ju även fråga sig hur snyggt det egentligen är att skriva önskelistor, det känns lite "gamigt" men det är ju så man gör (vi också. SÅ länge man själv känner att ens STORA DAG blir perfekt så är det bara att köra på. Jag hackar inte på nån jag bara kom på mig själv med att fundera lite.....

oj va långt det blev

• bongen80

ja men om man nu är så rädd att inte få valuta för pengarna kan man ju stanna hemma från middag och bara skåla med tilltugg

vi HADE tänkt göra så, men vi har tänkt om och bjuder på allt o drar ner kostnaden på annat vis.

jag tycker det är fräckt att be folk vänta med att gifta sig tills man har råd att bjuda på allt. det känns så girigt o materialistiskt. vart har firandet av brudparet tagit vägen? måste man ha minst 50000:- för att "få" gifta sig?

• bongen80

Vill nu skrev 2009-01-28 15:09:56 följande:

Fast jag tycker att man bjuder IN TILL bröllop, ingenstans säger väl det att man ska bjuda på allt? Det är ju en inbjudan för att folk ska veta att nåt händer!
    TS: Tycker det låter som ett jättebra upplägg! Tycker kuvertavgift är avsevärt mycket bättre än att tillbringa timmar till att leta presenter som folk ändå bara ställer i ett skåp (oftast).200 kr är inte mycket pengar heller!
    Håller helt och fullt med!
  • bongen80

Ja jag är inte för eller emot nånting, jag hade bara en del funderingar....tyckte att det lät fel när vi skulle knåpa ihop inbjudningar att skriva vad vi önskar oss. som jag skrev tidigare, så tycker jag att man gär som man själv vill. jag är ju tyvärr en sån som måste utvärdera alla tankar jag får positivt mot negativt, vända o vrida på allt. Vi har haft 10 ideer om hur middag o allt ska se ut o är väl inte spikat till hundra ännu....jag vill ju att det ska kännas helt perfekt. Dt värsta är väl om man i efterhand ångrar att man gjorde på ett visst sätt eller inte gjorde....

Svar på tråden Kuvertavgift...