• Mrs Baom

Kuvertavgift...

Vi funderar på det här med en kuvertavgift. Om vi ska ha det så tänkte vi så här. Vi bjuder all släkt och de vänner som är närmast, ex tärnor, bestman, värdpar frisör och solist(de behöver alltså inte batala nån kuvertavgigt). Alla andra vänner som vi bjuder kommer få betala 200kr i kuvertavgift men då vill vi inte ha några presenter. Låter detta som en ok idé. På det här sättet kan vi ha med alla de vänner som vi vill, de som kan tänka sig att betala är välkommna och de som inte vill det är förmodligen inte så bra vänner när det kommer till kritan.. I de 200kr som vänner får betala ingår allt, mat, dryck både med och utan alkohol och underhållning.

Ja vad säger ni, är detta ens nåt att överväga, kan bli lite knivit med ekonomin annars..??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-06 17:48
    Hej på er! Ja den här diskussionen är en glödhet fråga:) Vi har nu lyckats att lösa vår ekonomi så att vi INTE behöver ta ut någon kuvertavift. Men ni får gärna prata vidare här på tråden för det:)

• Svar på tråden Kuvertavgift...
  • Luucie

Känner ni frisören och solisten?

• Mrs Baom

Ja, en av mina bästa vänner är frisör och hennes man solist, så det är fixat;)

• Mrs Baom

Ja, en av mina bästa vänner är frisör och hennes man solist, så det är fixat;)

• Mrs Baom

Det måste ju finnas nån som har någon åsikt, eller??

• Mrs Mommy

Släkt och de med "uppgift" är ok om de slipper betala men absolut inte andra.
    200är helt ok

• DanKat

Det är ju väldigt olika hur folk reagerar för det där med kuvertavgift... läste nyss ett inlägg på en annan sida om just det, då var det en familj som skulle behöva betala totalt 1250kr. Det skulle jag tycka kändes väldigt dyrt (FÖR dyrt) för ett bröllop, och rådet hon fick (av Magdalena Ribbing) var att tacka nej. Är man en barnfamilj kanske man inte lägger ner så pass mycket pengar på presenten...
    Jag tycker inte det låter särskilt bra (eller vad man ska säga) att "de som inte vill det är förmodligen inte så bra vänner när det kommer till kritan", det låter lite som att du bedömer dina vänner (åtminstone till viss del) efter deras ekonomiska situation... det var så jag reagerade iaf.

• Mrs Baom

Tack så mycket Mrs Mommy!! kanske får bli så då:)

• Comfortably numb

tycker 200:- är helt ok, det hade vi lugnt betalat, speciellt nu när man vet hur alla andra kostnader kan dra iväg! man hade förmodligen lagt mer än 200:- på present annars ändå så det går jämt ut!

• Luucie

Hur gör ni med de andra tjejerna och killarna som varit med och betalat tex svensexa/möhippa?

Tycker det är svårt med gränser här...

• Ore

Summan är ju inte avskräckande hög, men hur kul är det för de vänner som då kommer utan presenter, och de släktingar/vänner som inte behövt betala kuvertavgift då antagligen har med sig presenter (i alla fall släkten...)

Svar på tråden Kuvertavgift...