Kuvertavgift...
Jag haller med ovanstaende, jag tycker inte man skall anordna en fest och lata gästerna betala för sig. Da skulle jag som gäst mycket hellre bli bjuden pa en enklare tillställning, typ buffee, drinkar, knytkalas etc etc.
Känns pretantiöst och egoistiskt att be gästerna betala för sig, antingen tycker jag att man BJUDER i ordets rätta bemärkelse eller sa avstar men helt enkelt moment som drar upp kostnader om man känner att ekonomin inte tillater. Vad är det som säger att en informell lunch, picnic eller liknde inte skulle vara lika trevligt?
Smiiilla skrev 2009-01-28 14:54:29 följande:
Min personlig åsikt är att kuvertavgift INTE har på bröllop att göra. Har man inte råd att bjuda så får man antingen dra ner på antalet gäster, göra ett annat koncept som inte kostar lika mycket eller helt enkelt skjuta upp bröllopet tills man har råd.Jag tycker att det är riktigt SNÅLT att BJUDA på ett bröllop och sen i nästa andetag be sina gäster betala för sig. Som någon annan skrev så är ju presenter en frivillig sak. Jag skulle inte ha gått på ett bröllop med kuvertavgift hur bra ekonomi jag än har... och jag kan vara en bra vän för det!