Inlägg från: momi boki |Visa alla inlägg
  • momi boki

Kuvertavgift...

personligen skulle det aldrig fall amig in att ta betal för folk ska gå på mitt bröllop skulle skämmas ihjäl va att ja kuvert avgift. om det är 5 personer i familjen vilket det är i mesta dela blad mina vänner blir det sjukt mycket pengar för folk, dessutom anser jag INTE ha ja ska betala för att nån gifter sig,,, då skulle ja dra ner på gäster o rätta plånboken efter vad inhållet säger,,, eller kanske skjuta upp o spara mera

• momi boki

du kan väl inte be vissa betala och andra inte ????

stavfellet skrev 2009-01-28 17:44:12 följande:
    Jag blir förvånad över att det tycks vara en känslig fråga överhuvudtaget. Men som tur är får ju varje par göra som man vill med avgiftens vara eller icke vara Men hur som helst TS, så tycker jag själv att 200 är en okej summa som vi också lutar åt. Jag tror att vi tänker be alla (vuxna) betala men de som jag vet har svårt med ekonomin får ett annat inbjudningskort helt enkelt. Jag ser ju hellre att dom är där än tvingas avstå för att de inte har råd. Alla vi har pratat med om kuvertavgift har varit väldigt positiva och lättade över att slippa ha ångest över den perfekta gåvan (som dessutom oftast är dyrare än 200-400kr)
  • momi boki

anser de är fel endå! men alla får göra som dom vill absolut,, men då i mitt fall hade jag heldre haft alkohol fritt eller mindre fest eller ingen fest alls
    Mrs Baom skrev 2009-01-28 17:56:10 följande:

Ett tillägg är att vi inte kommer bjuda några barn, så om man kommer som ett par så skulle det kosta, med avgift 400:-
Svar på tråden Kuvertavgift...