Inlägg från: MsomiMarie |Visa alla inlägg
  • MsomiMarie

Kuvertavgift...

Jag personligen skulle inte ta illa upp om jag var tvungen att betala en kuvertavgift. Vet flera stycken som har haft det så. Att man betalar någon hunka och slipper köpa bröllopspresent istället.

Vi kommer då absolut att ha kuvertavgift på vårt bröllop! Hur ska man annars ha råd med någon ordentlig fest?! Sedan så vill då inte jag ha några bröllopspresenter. Man kommer ju ändå bara få nånting man inte vill ha,en tråkig kökspryl,eller en bok. Det är ju inte som det var förr då man gifte sig då man fick porslin,köksredskap,saker till sitt nya gemensamma hem i bröllopspresent. Nu har man väl oftast bott ihop rätt länge och har redan allt och ännu mer.

Jag själv skulle hellre betala kuvertavgift istället för att få värsta ångesten över att måsta hitta på en present!

Men folk gör som de vill,men jag röstar för kuvertavgift!

• MsomiMarie

Jag hade säkert fått fina presenter med,men jag vill hellre vara utan och ta ut en kuvertavgift. Jag vill helt enkelt inte ha viner,champagne eller ngn servis,nytt proslin... Jag har allt jag vill ha...Sedan har jag alltid tyckt att det känns skumt att skriva önskelista och skicka ut till gästerna,vet inte,jag bara tycker det.

Våra familjer och vänner är heller inte särskilt brydd i vigseltraditioner,seder mm. Så jag vet att de hellre skulle betala en slant och slippa köpa presenter. Vi är sånt folk bara. Men har vi fått ihop tillräckligt med pengar så kanske kuvertavgiften blir onödig!

Länge kvar,det ids jag inte bry mig i nu. nattinatt!

• MsomiMarie

Shit vad folk tar illa upp angående kuvertavgiften...Gör som ni vill MRS Baom,som ni tycker känns bäst. Jag vet att i min umgängeskrests skulle vara lugnt att betala en kuvertavgift. Det har vårt gäng snackat om förut. Jag antar att jag/vi inte är så traditionella av oss...Vårt bröllop,vi gör som vi vill! De e ju fortfarande samma sak att be folk lägga pengar till bröllopsresan...tror ju säkert att folk lägger nån hunka där också...skulle bli förvånad om nån bara la en tjuga!

Man ser kuvertavgiften på olika sätt helt enkelt. No big deal enligt ohyffsade mig. Ärlig skulle jag vilja säga!

Svar på tråden Kuvertavgift...