Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Kuvertavgift...

Vi var bjudna på min kusins bröllop för ca 10 år sen och de hade kuvertavgift. Detta innebar att vi (mina föräldrar och jag) inte hade råd att gå.. Mina föräldrar var arbetslösa och även små pengar var stora för dem.. Så tänk på, att även om det "bara" är 200 kr så kan det innebära att en del inte har råd.

• älskarlivet

Hur gör ni med folk som tackar nej för de inte har råd att ens lägga ut 200 kr person om man är 4-5 pers i familjen?

• älskarlivet

Fast som någon annan skrev kan man köpa en billig present, som kanske kostar 200 kr, fast man är en hel familj på den..

Min familj tackade nej till min kusins bröllop för att alla skulle betala sin egna mat.. Det hade vi inte råd med då båda mina föräldrar var arbetslösa vid detta tillfället..

SommarNoll9 skrev 2009-02-06 16:32:01 följande:
    Nä fast hur många är det som går på bröllop (som inte har kuvertavgift) utan present, med gott samvete?!
  • älskarlivet

Har man inte råd så har man inte...

SommarNoll9 skrev 2009-02-06 19:52:31 följande:
    Skulle jag komma med en present för 200 kr så skulle det kännas snålt.Nåväl, vi kommer ta kuvertavgift oavsett vad folk här inne tycker. Det är ju tur att ingen i vår bekantskapskrets är emot det och tycker det är konstigt eller snålt
Svar på tråden Kuvertavgift...