Inlägg från: OndaMamman |Visa alla inlägg
  • OndaMamman

Bröstförstoring 14

Visst kan alla implantat gå sönder men hallon-implantaten rinner ju inte ut i kroppen. Tänk dig att du delar på ett geléhallon med kniv, det är ung. så det fungerar. En annan skillnad är ju att om silikon rinner ut i kroppen är ju inte så nyttigt medan koksalt inte spelar någon roll. Men om ett koksalt implantat går sönder så ser ju bröstet "punkterat" ut. Därför anses flytande silikon vara det "värsta" ur den synvinkeln, både illa för kroppen och bröstet blir "punkterat".

Ett av problemen med koksaltimplantat är att det kan bli sk. veckbildning och jo det kan faktiskt bli lite skvalpigt också, men det finns ju risker och konsekvenser med alla implantat.

• OndaMamman
    Dixiet skrev 2009-01-29 19:08:22 följande:
    hejhej:):)Jag ska fixa mina tudor den 23 feb:)..ska lägga in 550cc under muskeln..tyckte de passade fint när jag provade hos doktorn ..men när jag läser rundor här så känns de som om dem kommer bli giiiiiigantiska??Har i dagsläget 70-75Ahjälp mig lite:):)
    Du kanske vill att de ska bli stora ^^, eller . Hur stor är du själv (längd, vikt och sånt)? Jag fick 65E/F av 280cc...vågar inte tänka på vad 550cc skulle gjort för mig...
  • OndaMamman
    Dixiet skrev 2009-01-29 21:31:53 följande:
    vill ju ha lite större än "normalt" men inte 2 vattenmeloner xDär ganska lång på ca 173cm:)väger iaf 66kgvet inte riktigt mått under bysten har för mig de ligger på ca70cm:/..men du hade kanske lite större utgångspunkt än mig??
    Jag hade 65 A/B innan op
  • OndaMamman
    Faanny skrev 2009-01-30 19:17:24 följande:
    Ondamamman: OJ! Jag trodde du skulle haft större innan. Hur kan de ha blivit så stora? För 280 cc är ju inte så mycket. De flesta tar ungefär 350 cc.
    Jadu, jag vet inte. Men jag börjar ju nästan undra om jag har fått större implantat än jag ville ha ^^...

Samtidigt ska man ju tänka på att silikonbröst fyller ut en bh på ett annat sätt än naturliga bröst samt att det inte går att pressa ner dem i en för liten bh eftersom de inte fogar sig . Jag känner en tjej som har 70D i naturliga bröst och hennes bröst ser större ut än mina trots att jag har större bh-storlek än henne. Knepigt det här ^^.

Och sen är en 65E som en 75C (kupan alltså), dvs inte så särskilt stort ändå.
Svar på tråden Bröstförstoring 14