• Joseefiine

Bröstförstoring 14

Börjar med en ny tråd...

• Svar på tråden Bröstförstoring 14
  • Joseefiine

Så igår var jag på min konsultion hos Marie på Eriksbergskliniken.. Jag fick ett väldigt positivt intryck - hon var väldigt trevlig & rolig. Vi kom iaf fram till att jag ska ha runda geléhallon implantat i storlek 350-375 CC. Jag provade med en sportbehå och det kändes bra.. Tror jag tar 350 för 375 kändes en aning stort. Har en del funderingar fortfarande så jag ska nog ringa/maila henne senare i veckan. Kalaset skulle gå på 44.000 :- vilket kändes helt okej

• Faanny

Om du läser här Jasminaa, hör av dig när du gjort op. Är nyfiken!:)

• Jasminaa

Faanny: Jo jag ska höra av mej när jag opererat mig och berätta hur det gick. :D Inatt drömde jag att alla fick reda på att jag opererat mig och att dem såg ner på mig för att jag hade gjort det. det va jätteäckligt hoppas det inte blir så :D

• Jasminaa

Joseefiine: Oj va dyrt, jag ska betala 32000. men e det så att gelehallon är dyrare? kanske bara från klinik till klinik. Men man ska inte kolla så mycket på priset när det gäller operationer, Bättre ta något säkert ställe som är dyrare än ett billigt som kanske inte är bra alls

• Joseefiine

Jasminaa: Jo gelehallonen är dyrare än koksalt och flytande silikon. För mig är det självklart att jag tar gelehallon implantaten för de känns säkrare

• Jasminaa

Joseefiine: Alla säger att gelehallon är säkrast , varför? så säger ni att om det skulle spricka så läcker inte nått ut. Jo det är sant men det kan fortfarande bli infekterat efter att det spruckit så du märker ju att det spruckit när du får en infektion. eller när det börjar göra ont ( om du nu inte går på regelbundna kontroller) Så jag förstår inte argumentet att gelehallon är säkrare, har jag fel eller har jag uppfattat allt fel själv, detta var en utav anledningarna till att jag valde koksalt för om implantatet går sönder då vet jag ju säkert att det gjort det när mitt bröst blivit mindre. Gelehallon (fast silikon) vet jag är säkrare än det gamla flytande silikonet kanske det ni menar?.

• Joseefiine

Jasminaa: Gelehallonen går i princip aldrig sönder och du kan ha kvar det även fast det är trasigt. Jag har hört att med koksalt kan brösten bli skvalpiga också så jag kör nog på gelehallonen

• moche

Jag förstorade mina bröst hösten 2007 så om det är något ni undrar över så shooot

• Jasminaa

Klart dom kan gå sönder, dom är nya har funnits i 10 år. Alla implantat går sönder det vet du väl. Du tänker väl inte på livstidsgaranting? Jag vill inte få dig att ändra implantat ville bara veta vad du menade att dem är säkrare. Skvalpiga blir dom inte eller vad menar du med det ?

• Jasminaa

moche: ja jag undrar lite, Om du har kvar känslen i brösten? Vad har du för implantat storlek och vad för implantat? Känns dom mjuka eller hårda? Kram

Svar på tråden Bröstförstoring 14