• amiaaa

Bröstförstoring 14

Har nu suttit o läst igenom alla hmm.. hundratals inlägg känns de som=P men så blir man ju oxå extra intresserad när man själv nyligen opererats. Gjorde min operation i fredags den 20/2, var jätteosäker på strl fram tills samma dag men bestämde mig ändå för 550 veckan innan.. Alla hade åsikter om storleken, givetvis tyckte alla olika samt att de absolut inte tyckte ja skulle ta för stora. Jag var jätterädd att 550 skulle bli för stort men nu så här i efterhand e ja jätteglad ja valde 550, ja hade blivit besviken annars.. De känns inte alls enorma, men runda & fylliga=) Jag ville ha en D-E kupa vilket jag oxå tror mig fått. Dock har ja haft så ont tills idag att ja knappt orkat se mig i spegeln..urk.. men som mina vänner sa: vill man va fin får man lida pin=P

Fakta:
    Längd:1,57 Vikt 49
    Implantat: 550 Mentor Round High Profile Cohesive II

• amiaaa

Jasminaa: Å förstår de måste va jättejobbigt för dig, allt på en gång! men kanske e de ingen fara me brösten trots allt, de e lätt man oroar sig i onödan, men självklart bör du kolla upp det. Jag har själv hunnit oroa mig för både de ena o andra o ringt journr o frågat, men allt e normalt. Tror lätt man hakar upp sig o tänker det värsta, de e ju inte så konstigt, man har ju ändå gjort ett ingrepp o vill att allt ska bli bra o fint. Jag tror säkert den biten kommer lösa sig, det blir lugnare när du fått tala med läkaren. Den andra biten med pojkvännen e ju svårare för mig att säga nånting om men kanske löser sig även den biten, om man ger de lite tid. Många Kramar Amiaaa

• amiaaa

Garbo6- Tack! Jo jag vet det låter JÄTTEstort, men de KÄNNS faktiskt inte så, det känns alldeles perfekt=) MEN då ska sägas att ja ej fått bort bandaget ännu så halva tuttarna e ju i det dolda, sen kanske ja får fnatt när de trillar fram=) Nej då men för mig som gillar lite former kommer det nog att bli bra. Hade 230 innan o tyckte alltid de kändes så lite.. men ville inte göra om det direkt utan väntade faktiskt 9(!)år. Det är ju ändå ett ingrepp så att göra de hur som när som e inte min grej. När gjorde du Din operation, hur mkt la du in? Nöjd?

Jasminaa: vad skönt du fått tid redan idag! Hoppas det går bra men de tror ja nog! Som sagt man oroar sig ofta i onödan, men som sagt man ska alltid kolla upp de! Lycka till!

• amiaaa

Jasminaa: Blåmärken e helt normalt, nu har ja inte fått några själv(va ja kan se) men läst om att jättemånga får det. Det i sig e inget tecken på att nåt e fel men man blir ju självklart orolig! Du ska se så mkt bättre de kommer kännas när du varit där! Du kommer nog säkert kunna glädjas över brösten så småningom. Kram o hör av dig efteråt!

• amiaaa

Platt88: Jag valde Plastikakademin i Linköping, hade hört mkt gott om dem samt att läkaren (Gunnar Kratz) är jätteduktig! Jag kände mig såå väl omhändertagen & jag kan när som nå honom på hans jour nr, känns supertryggt! Ringt ett par ggr nu efter operationen o han svarar direkt lr har ringt upp mindre än 5min senare. De tycker ja e otroligt proffsigt! Jag betalade 38 000:-allt som allt o det var de verkligen värt! Ska på återbesök nästa mån o avlägsna bandaget, spännande..=) E inne på dag 3 nu sen operationen så begränsar min tid ovanför sängen till små korta stunder, vill ju läka lugnt o stabilt.. Har inte riktigt kunnat äta mina smärtstillande heller, mår illa o får huvudvärk så ja får ta att de värker lite xtra, finns ju panodil iaf=)

Jasminaa: Tänker på dig!

• amiaaa

Platt88: Å va kul, då är det inte långt kvar då, bara 1v, spännande! Jag tror du får en stor D även om du tar 450 tex. Jag hade ju bara liten A att utgå från medan du verkar ha en B=) Då har du ju lite själv så 400-450 kan säkert bli kanon. Vet iofs inte vad du funderat på för strl? Men rent generellt säger man ju en D kupa från ca 400-500, MEN självklart e de olika me tanke på var o ens förutsättningar, så ja inte lurar nån..=P Mina placerades även delvis(inte helt) under muskeln just för att täcka kanten upptill så det skulle bli snyggast o ja tror banne mig han hade rätt, ser ganska bra ut när ja kikar ner, men som sagt bandaget täcker ju d mesta=)Nu e de vilopaus, igen, snacka om att man e trött på soffan o teven vid de här laget!

Garbo6- Då måste ja självklart kika in på din blogg=) Får bli efter vilopausen=)

• amiaaa

Ja det här me storlek e verkligen ett upphov till diksussioner o åsikter.. När jag valde, stod det mellan 450-550 o alla sa : Guud vad stort, de kommer bara bli två tuttar som kommer gående.. o tänk om ja lyssnat o bara nöjt mig me 350-400, ja hade gråtit! För ja hade verkligen bara en liten a-kupa från början så 550 på mig blev inte alls gigantiskt utan hur lagom som helst, passar min kropp perfekt, skulle t o m kunnat tänkt mig större.. Men som sagt man får utgå från vad man har innan, har man kanske en full B kupa e kanske 550 på tok för stort men har man däremot INGET sen innan blir d kanske helt enkelt perfekt=) Men att lyssna för mkt på andra e nog en katastrof, risken e att man blir besviken och det är ju ändå en själv som lägger ner 40 000 inte kompisarna.. Mitt tips är prova prova prova.. Gå upp ca 50cc mot va du tycker känns lagom för lite "försvinner", och sist men inte minst, Välj det som känns rätt för Dig, inte vad andra tycker, för det är inte andra som kommer bli besvikna efteråt utan Du..=)

• amiaaa

Francis: Ja det är verkligen så att man blir blind efter ett tag, allt känns litet även om d egentligen e stort=) knepigt=) Vilken kupstrl hade du innan op & efter?

• amiaaa

PLatt88- Läste dina sista inlägg och kan säga så här.. Då jag gjorde min första operation sa läkaren samma till mig, att han skulle bestämma va som va lämpligt under operationen, vilket resulterade i 230cc!! alltså en full B-kupa. Jag ville ju ha stooora, det tog ett tag o komma över besvikelsen men kände sedan att d var ganska ok, men just så OK inte mer.. Efter 9 år gjorde ja nu om det o valde 550 o känner mig skitnöjd! MEN då ska sägas att ja endast hade liten A-kupa att utgå från. Så kanske kanske behöver du inte ha fullt så mkt som 550.. kanske 450-500?? De skulle nog bli kanon=P Då möter du ju läkaren på halva vägen oxå=)

Svar på tråden Bröstförstoring 14