Francis skrev 2009-03-01 10:38:07 följande:
Faany:Tack tack!! Jag bor i gbg och gjorde mina på Carlanderska.Vad jag tyckte var viktigt innan min op var inte strl som alla fastnar på, utan de ska ju vara snygga också. Jag gick med i ett plastikforum där det finns flera hundra tjejer i sverige som op eller ska op sina bröst. Där kunde man läsa om olika kliniker, om olika kirurger och därefter valde jag Carlanderska och Clas Lossing (
www.carlanderska.se/Content.aspx)Han har aldrig fått en endaste anmärkning och är bland dom få kirurger som har fått patienter som har fått kapselbildning mm. Han har hållt på med kvinnor som haft bröstcancer i 15 år med återuppbyggandet av deras bröst innan han begav sig in i bröstplasiken privat för förstorning och förminskning. Och där har han varit i över 20 år nu så han är gammal, men duktig!Alla de tjejer jag sett fått bäst resultat har kommit från honom.Ett råd!! Kolla upp er kirurg på HSAN innan så han inte har anmärkningar, för det är många som har det även på Citadellkliniken, Akademikliniken mm...Jag har Mentors runda (hallonggelé) mjukhet 2. Mycket viktigt detta också, kolla upp att ni får Mentors som är dom bästa implantaten i världen, som ensamma används i USA och de har en livsgaranti på att inte gå isönder. Inte en enda utav deras har någonsin gått i sönder. (www.mentorcorp.com)Vissa kliniker använder ett lite billigare implantat från Frankrike för att spara pengar, kommer dock inte ihåg vad det hette. Men kolla upp!Med tanke på ristestet, allt känns stort jämfört med vad du har idag, även när du är nyop så känns dom jättestora MEN OJ så snabbt man vänjer sig och efter ett halvår känns det som om du haft denna strl hela ditt liv! Och i hjärnan är man van att ha små bröst och därför tror man att man fortfarande har det och är inte nöjd, plus att svullnaden gått ner och då tänker ca 50% av alla att dom skall göra en op nr två.Så ta stora från början, du vänjer dig jag lovar!Fanny; om du har samma kroppstyp som mig, och inte tycker mina ser för stora ut och vill ha så, så kan jag endast råda dig att ta samma som jag (450 cc)Man får inte en jättestor skillnad på 300cc, men alla vill inte heller ha stora bröst. Men tro mig, mina ser jättenaturliga ut och när jag har tröja och kofta på mig så anar ingen för dom är inte alls jättestora. Det är bara här i sverige som vi fortfarande jobbar med så små implantat, max 500cc. Kolla Rosing tex, hon har 1000cc, fast dessa tycker jag är för stora, men bara för att ni skall se hur stort det är med 1000cc i varje.Mitt råd är ändå för er, ta 50 cc mer än den ni är nöjd med. Fyll upp två rispåsar, och testa inte bara en dag. Utan varje dag ni kommer hem så lägg in dessa och gå omkring med dom tills ni skall sova.. ni kommer vänja er!
vad roligt att höra att du är nöjd med Clas. Ska dit på konsultation den 20 april o det lutar starkt åt att det blir han som får opa mig. Har bara hört mkt bra om honom o jag kollade upp honom hos HSAN för 2 år sen då hade han bara två anmäln på sig. En där tiden gick ut utan att det häde ngt o en där tjejen själv tagit tillbaka anmälan.
Du o jag är väldigt lika i kroppen. Fick du själv bestämma strl på dina implantat eller bestämde Clas?
Jag är nämligen inne på 400cc o då borde det ju funka...
Har du high-profile eller medium profile på dina ?