Börjar fundera på om det bara finns falska vänner. Precis som du säger Jasmina så har jag också börjat vara med dem mindre och mindre, mer med min pojkvän. Och de frågar typ aldrig om jag ska med ut. Dessutom är de sura på mig för att jag vill umgås med min pojkvän. Och tro det eller ej, men en kompis gör allt för att det ska ta slut mellan oss två. Hon snackar skit om mig och min pojkvän till våra gemensamma vänner, men också till sina vänner som jag inte ens känner eller vet vem jag är. Hon hade sagt till "Fanny beter sig så dåligt, hon vill aldrig med ut och dricka, bara vara med Niclas.. bla bla bla".. Men jag har liksom slutat dricka 2 ggr i veckan. Dessutom är hon verkligen ingen bra vän, hon lägger sig i allt! Om jag och niclas bråkar skriver och ringer hon till min syster! "De borde göra slut.." Bara för att hon vill ha mig för sig själv. Vi går i samma klass, och är jag med nån annan istället för henne så pratar hon inte med mig på hela dagen. Funderar på att säga upp kontakten med henne?!
platt88: Förstår att det är jobbigt för dig, familjen är viktigt för mig också. Speciellt jobbigt för dig om alla vänner beter sig som de gör :( Men hur länge till ska du bo där?
Massa kramar till två bra tjejer :)