• BelleA

    Hur tidigt kan man ge inbjudningarna?

    Runt påsk brukar min sambos familj samlas i deras sommarstuga. Han har sex syskon och detta är ett av de få tillfällen på året då alla samlas. Jag tycker att det skulle vara smidigt att dela ut inbjudningarna då för då kan alla få dem samtidigt. Dessutom får man en chans att prata lite om bröllopet. Hans pappa som bor i England kommer också hem då.

    Men problemet är att detta är fem månader innan vårt bröllop. Är det för tidigt att dela ut inbjudningar då? Alternativet är ju att vi skickar ut dem ett par månader senare. Men jag skulle gärna vilja lämna dem personligen. Syskonen bor i olika delar av landet och vi ses inte så ofta.

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Hur tidigt kan man ge inbjudningarna?
  • Munchkin

    Vi skickade ut våra inbjudningar så att gästerna hade dom ca 5 månader före vårt bröllop, mycket pga att vi gifte oss i juli, mitt i semestrarna alltså och en stor del av gästerna hade 90+ mil att åka.

    Dela ut inbjudningarna när ni träffas i påsk, då hinner alla planera in bröllopet ordentligt

  • Fenixx

    våra kommer vi skicka ut 5 månader innan. men det beror på för det är mitt i semestertider och för att folk ska få chans att skaffa/sy kläder i temat för vårat bröllop.

  • BelleA

    Fenixx, vad har ni för tema?

    Jag ser verkligen fram emot att få göra det riktigt officiellt att vi ska gifta oss. Nu är den några som vet "i smyg" men man kan inte prata öppet om det. Min mamma vet t.ex. inte men min syster vet. Flera gånger har jag varit nära att försäga mig. Men om vi ska dela ut inbjudningar till sambons familj runt påsk så bjuder vi nog hem min familj helgen innan det och berättar för dem då. Spännande!!!

    Får väl fixa inbjudningskorten i mars då...

    Det finns väl ingen som kan tycka att det finns något negativt i att dela ut inbjudningarna tidigt? Eller? Det enda jag kan komma på är att folk kanske glömmer O.S.A. Men det kanske man kan påminna om lite fint? Ett påminnelsemejl efter att man redan gett en finare officiell inbjudan måste ju vara okej.

  • annakristina

    Hellre för tidigt än för sent! Vi brukar bestämma sommarsemestrarna redan runt februari/mars på vårt jobb och då är det bra att veta om det vankas bröllop.

  • Noxire

    Vi gifter oss 1/8 och vi har redan skickat våra inbjudningar. OSA har vi satt till senast 1/6 bara för att ha tid att fixa det sista med festprogram, bordsplaering mm

    Kram till alla

  • pandis81

    Vi kommer att skicka våra inbjudningar i samband med julkorten i år. Vi gifter oss i april 2010

  • Fenixx

    ja både jag och sambon plus flera i våran bekantkrets jobbar också inom ställen som bestämmer semestertider tidigt på året, så vi kommer skicka ut i början av februari.(gifter oss i juli)

    BelleA>> vi ska ha medeltid/LOTR tema på bröllopet.

    pandis>> ja det är ju smart att köra 2 flugor i en smäll så med julkorten ju....konstigt att se dig skriva med julkorten I ÅR..för det blir det ju faktiskt hihihi

  • pandis81
    Fenixx skrev 2009-01-28 23:14:35 följande:
    ja både jag och sambon plus flera i våran bekantkrets jobbar också inom ställen som bestämmer semestertider tidigt på året, så vi kommer skicka ut i början av februari.(gifter oss i juli)BelleA>> vi ska ha medeltid/LOTR tema på bröllopet. pandis>> ja det är ju smart att köra 2 flugor i en smäll så med julkorten ju....konstigt att se dig skriva med julkorten I ÅR..för det blir det ju faktiskt hihihi
    ja visst e det konstigt nästan så att man drömmer men det blir faktiskt med julkorten i år. Det är ju bara 10 månader kvar knappt.
    Men idag fick jag en ny idé med inbjudningarna så imorgon ska jag pyssla och se om jag inte kan få fram en fin inbjudan. i så fall tar vi den istället.
    har en fin ide i huvudet.
  • Fenixx

    låter spännande, du får berätta mer sen i "våran tråd" pandis.

  • pandis81

    Det ska jag göra. Ska sätta mig ikväll tänkte jag när jag får lite lugn och ro.
    Men jag tror iden kommer bli bra

Svar på tråden Hur tidigt kan man ge inbjudningarna?