Inlägg från: Aleta |Visa alla inlägg
  • Aleta

möjlighet att förkorta vigseln?

Tänk på att det inte bara är du ensam som står i fokus. Din blivande är ju lika mycket i blickfånget när ni kommer in.
    Håll varandra hårt i handen när ni går in och peppa varandra innan dörrarna slås upp. Tänk på att alla tittar på er två och tänk själv på hur snygg din blivande man ser ut och att allas blickar dras till honom så kanske du kan få en känsla av att inte vara ensam i fokus.
    Visst tittar man lite extra på klänningen, men jag tycker att man tittar lika mycket på bådas ansikten när de kommer in, så du behöver inte känna dig ensam och utsatt.

Lycka till och hoppas att du kan genomföra det.

• Aleta

Angelblueeye hade ett bra förslag tycker jag. Tänk ut vad som är det värsta som kan hända och ha en plan för vad du gör då.

T ex om du svimmar eller inte kan gå när ni börjar gå in. Kan inte din m2b lyfta upp dig och bära dig fram till altaret?
    Eller kyssa dig passionerat?
    (Ni måste nog prata med prästen först...)

Det var kanske lite tokiga förslag, men bara tanken på att din m2b bär dig fram till altaret kanske kan få dig att fokusera på hur roligt det skulle se ut så att det leder bort dina tankar från att du ska få en attack.
    Hoppas du förstår hur jag menar, att åtminstone i tankarna låta konsekvensen av en panikattack bli något roligt.

Svar på tråden möjlighet att förkorta vigseln?