varför får alla påpeka mina "brister"?
Av okänd anledning kommer min tjejkompis in på ämnet banta när vi sitter och dricker kaffe. Jag mummlar lite om att jag faktiskt också kämpar med vikten då jag är underviktig och har sjukt hög omsättning. Det blir lite tyst och hon säger argt att " jag skulle döda för att se ut som du".
Nu är jag TRÖTT på det här! Den här tjejen är INTE överviktig. Hon har en aningen lite hull runt magen och vist kan jag förstå att man vill ha platt mage som alla modeller på tv men hon ser frisk och hälsosam ut och mår bra. Jag hör henne prata om nya dieter hon ska prova och jag själv föreslår att hon ska äta som hon gör och kanske börja träna istället men hon vill inte höra på det örat.
Hur skulle du som tjej reagera om jag gick fram och sa:
Men gud vad tjock du är! Du ser inte ut att må bra vad äter du egentligen?
Varför måste jag ta att tjejer säger:
Men gud vad smal du är? Har du anoreksi? Varför äter du inte? Ush, du är så smal och dina ben sticker ju ute! Skin och ben...
Jag har inte satt min fot i ett omklädningsrum sen jag var 12 och blev hånad över min kropp. Men det "gills" liksom inte om jag inte blev hånad för att jag var tjock.
Jag mår OCKSÅ dåligt. Man känner sig inte sexig när man ser sig i helspegeln och ser ut som ett skelett med hud på. Önska folk kunde sluta ta så himla illa upp av att det finns vi som lider av UNDERvikt också. Det kan OCKSÅ vara medicinsk, genetisk och jävligt svårt att få bukt med.
AAahhhh, jag är så arg så jag dör. Fan ta dom som tror att de har rätt att påpeka och ha åsikter om andras kroppar.
Nu är det här en RIKTIGT jä*la dålig vecka och jag kan inte hantera korkade människor som aldrig tänker sig för!