varför får alla påpeka mina "brister"?
Den värsta måste ändå vara "ta en kaka/portion till - du som är så smal!"
Den värsta måste ändå vara "ta en kaka/portion till - du som är så smal!"
åh, jag känner också igen mig! Hela mellanstadiet, samt 7:an fick jag gå till skolsköterskan för att väga mig, en gång i månaden. De var helt säkra på att jag hade en ätstörning. Vilket jag iofs fick sen i gymnasiet, vilket jag tror bottnar delvis i att det varit så mytcket fokus på min vikt så länge...
Alla kompisar, som var normalstora, eller något större påpekade hela tiden att de ville se ut som mig. De stod i omklädningsrummet och drog sig i skinnet "tänk om man var så smal som du".
Värst var på klassresan till Spanien i nian, när vi höll på att göra oss i ordning för att gå och äta, och en tjej beklagat sig i typ 20 min över hur tjock hon är, och hur avundsjuk hon var på mig, så brast det för mig med. "Ja, du är jättetjock! Förstår inte att du inte tar och gör något åt det! Tjock-kossa!!" Ångrade mig direkt, men samtidigt var det skönt, för hon sa inget mer...
Rasade återigen i vikt efter graviditeten, fast jag åt som en häst, så jag blev tillsit skickat till läkare, av chefer och arbetskamrater. Läkaren gjorde en ordentlig undersökning, tog typ 700 prover, och konstaterade att jag var den friskaste patient han träffat på länge, så nu har de slutat kommentera min vikt på jobbet oxå!
Men det är fortfarande jobbigt att vara "för smal". Folk har tydligen ett tvång att kommentera förvånat när man äter, då jag äter ganska rejäla portioner... Ska jag ta för givet att alla som är nåt kilo överviktiga lider av nån form av hetsätning? Då skulle det ju vara dikriminerande!
Den värsta av alla "Ta en kaka/portion/godis till, du som är så smal!!" Oftast från personer med lite plusskilon själva...