varför får alla påpeka mina "brister"?
Det där har jag också upplevt... Och det ÄR verkligen inte roligt att höra att man skulle vara sjuk för att man är smal. Och även om man någonstans vet att det ligger litet avundsjuka bakom i många fall, så gör det ont ändå.
Varför tycker folk att det är okej att kommentera en låg vikt, när de knappt skulle drömma om att kommentera om någon har hög vikt...
Själv var jag pinnsmal upp till tonåren (låg två hjälpkurvor under normalkurvan i statistikhäftet, skolsyster visade det för mig flera gånger...) men är nu mer "normalsmal". Dock har jag "problemet" att jag måste äta en del onyttig mat för att hålla vikten. Jag slutade äta socker ett tag (det ska ju vara nyttigt), och efter att ha tappat 4,5 kg på en månad så bönföll mamma mig att börja igen (hon blev orolig...)
Så min filosofi nu är att träna så mycket jag vill, äta bra mat överlag (och jag tror att smör och grädde i många fall är bättre för kroppen än lågfettvarianter) och så länge jag inte ersätter ordentlig mat med kakor/godis så äter jag så mycket sådant jag vill också... Då håller jag vikten, på BMI 19-20 ungefär, fettprocent cirka 17-18.