• lillabruden

varför får alla påpeka mina "brister"?

även den som ser "perfekt" ut, hatar något eller allt med sin kropp. folk kommenterar negativt främst pga avundsjuka.
    av någon anledning så mäts en människas värde i kilon idag, ju mindre desto mer värd och det är helt galet och bokstavligt talat sjukt.

Dem som är i riskzonen för att dö av ätstörningar är i majoritet inte dem som är smala "skelett" heller, så dem som kommenterar dig TS, dem är okunniga och okänsliga. Och tyvärr, avundsjuka.

Vill din kompis verkligen dö för att se ut som dig? Säg till henne att det finns många som har gjort det, är det verkligen värt det!? Alla är inte byggda för att vara smala som i medias uppfattning av "smal".

• lillabruden

jag måste bara säga att man kan ha problem med maten utan att erkänna det. Men det betyder inte att ni har det, men som Taha resonerar tycker jag att det är bra att vissa säger ifrån. Fast det finns sätt och sätt att göra det på. Dessutom beror det på vem som säger det. Tycker inte främlingar har rätt att säga något t.ex....

Vi är alla olika och att gå efter ett BMI system är som att gå efter en checklista över hur man ska se ut. Det är inte menat att man ska följa punkt och prickar men det har blivit det, tyvärr.
    Någon med BMI på 24 kan se ut som en 'normal'byggd person, den kanske har mer muskler helt enkelt!
    Sedan dem som är smala kan ha en muskeltyp som är stark men inte tar stor plats om ni förstår mig.....och väger därför mindre osv osv.

Dem som äter mycket, dem tömmer ju också systemet fortare än någon som bantar t.ex och har man haft den matvanan hela sitt liv så har ju kroppen vant sig och ämnesomsättningen är hög.
    Det finns lika många olika anledningar till detta som det finns individer.

Man ska prata med någon om man är oroad, men det ska inte gå för långt. Följ inte BMI, titta på personens hälsotillstånd!

Vitamin brist är jättevanligt hos överviktiga t.ex, och att vara undernärd! Men det är det nästan aldrig någon som inser....

Svar på tråden varför får alla påpeka mina "brister"?