Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

Barnkarusellen snurrar vidare

Hej tjejer
    Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
    vad tråkigt vickan!!! Stor kram gumman, faaaaaaaaaaaan plussen ska ju bli fler i tråden INTE färre.
    Vad hjälper det att alla "vetare" säger att det är normalt med några missfall det gör ju ändå skiiiit ont och gör att man grubblar. Stor kram igen och hoppas att det inte dröjer länge innan ni försöker igen och DÅ måste det gå vägen.

Konstigt även med nennes kropp och mens....
    vad är det som händer egentligen.

Av samma anledning som jag inte vågade nämna att jag höll tummarna för nenne så vågar jag knappt säga att jag gör det för frejan heller....
    men jag gör det ändå!

TACK för att fler av er kommenterade min icke politiskt korrekta längtan efter en tjej sist. Känns bra att ni finna, men jag skäms fortfarande över att mina känslor är så starka.

Jag skrev ett svar redan i fredags till er alla men jag upptäckte nu när jkag läste ikapp att det försvunnit. Konstigt men BT har bråkat en del med mig på sistone.

Visst kommer jag älska barnet oavsett om det är en kille.Sj'lvklart!!!! MEN jag kommer ändå alltid att veta att jag egentligen vill ha en tjej och det kommer inte vara en hälsosam känsla, tvärtom.
    och tyvvär så har min despration fått ännu mer fyr nu. En gammal kompis till mig som jag haft ett mycket nära men kompliserat förhållande med har precis fått en flicka. Saken är den att vi av någon anledning alltid har konkurrerat med varandra och hon har dessutom hävdat att hon inte vill ha barn. Så nu svider det ÄNNU mer.
    Jag vet att det inte borde göra det MEN det gör det. det fanns inte i hennes värld att få en kille eftersom hon ser barn som accessoarer och vill ha en som hon kan sätta på söta kläder och det kan man inte med pojkar. (enligt henne) så därifrån kommer det kpmma en hel del om hur BRA det är emd tjejer och stackars alla som har killar
    ska inte gå in på hur jag känner inför hennes resonemang...
    MEn
    det kommer ändå göra att min längtan efter en tjej blir heeeeelt förtärande för mig för jag inte3 kommer kunna låta bli att faktiskt vara avundsjuk på henne.

Jag vet allt detta låter som om jag är hämtad ur en högstadieklass i mitt tänkande och jag skäms över det så jag knappt vågar skriva om det men jag måste ventilera. Faaaaaaaaaaaaaaaaan vad jobbigt det är.

Angåemnde frågor ni ställde så kommer vi inte göra Fvp, vi när inte oroliga för några missbildningar så det finns ingen anledning.
    Vi har gjort det stora UL´t m,en då låg bebisen med ryggen uppåt nerborrad så att det inte gick att se nånting alls av könet.
    jg tycker dock att bebisen ser helt klart ut som en kille på Ul profil bilden.

Vi pratar faktiskt om att göra ett ill UL ljud för att ta reda på just könet. Vi har båda alltid varit helt emot detta då vi velat se det först vid förlossningen men eftersom jag mår så dåligt över detta nu så kanske det är bäst att göra det.
    Men samtidigt. Kommer jag hata magen om det är en kille?
    har man en bebis i sina armar så blior det kanske lättare att ta sorgen.
    Men jag vet inte.

förlåt mitt långa ego inlägg. Men jag är heeeelt borta pga av detta.

I morgon börjar jag jobba, och det känns INTE kul alls. Vill vara hemma med borren!!!!

pissssss

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    har haft en total kaosig tillvaro sen jag började jobba och totalt inte haft en sekund över att surfa eller BTa

jag håller för närvarande på att läsa ikapp men ligger på sidan 15... så jag har en del att ta igen. Men jag sitter på jobbet nu och kan inte lägga den tiden nu men ville ändå passa ¨på att säga hej.

vad har hänt sen sist?
    Har nenne gjort insemination? Hur gick det?
    hur har det gått med lappis magont och blödningar? lät riktigt illa det där du åkte på förra veckan. Fyyyy. Var det magsjuka eller var det missfall? Testar du fortfarande plus?

Hur går det för BS. Hoppas du är på väg ner nu. Hoppa du inte gav upp GI bara för att det inte funkade direkt. Jag tror att det kan ta en liten tid innan kroppen tar till sig den nya dieten.

tack för alla kommentarer angående att kolla kön på bebis. Tror att jag ska ta och göra det. den värsta paniken har dock lagt sig. Får fundera.

Angående konkurrens med kompisar så verkade ju fler ha varit med om det. Jag och den här kompisen levde som i symbios förr. Vi gjorde ALLT tillsammans alltid. men det har vi slutat med sen några år. men att helt bryta kontakten med henne skulle inte vara möjligt i mitt fall eftersom vi umgås i samma kompisgäng som är ett väldigt nära och tätt gäng. Så jag skulle aldrig kunna bryta med henne. Men vi umgås aldrig sj'lva längre. Vi får se hur allt kommer att gå och hur hennes reaktion blir.

Hmmm jag har massor att kommentera och läsa ikapp. Bäst jag tar tag i det.
    Puss

har cicci kommit hem förresten?

• Fru FruLLan

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ MEN
    Sitter och läser ikapp och vad ser jag

HAR frejan plussat!!!!

Men guuuuuuuuuuuuuuuuuuad vad kuuuul.
    GRATTIS
    tusen miljoner gånger om
    GRATTIS

faaaaan nu blev jag helt till mig och vet inte om jag ska gråta, skratta eller skrika.!!!!

men åhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad kul

Ser också att du är orolig för missfall.
    Förstår det och säger bara boka tid för UL. Jag bokade på mamma mia och fick komma direkt till dom. Jag tror att det känns bättre efter det.

• Fru FruLLan

Cicci hjärtat
    Läste om din semester och att den inte blivit den semester som ni alla verkligen behövde. Faaan vad tråkigt. Hur är edt idag?
    Nu känns det som ni verkligen MÅSTE ta och ta itu med ert förhållande. oavsett vilken väg ni skulle välja att gå så tror jag att det kan vara bra att reda ut och prata om saker. Särskilt om ni inte ska gå isär så måste ni verkligen ta itu med era problem.

det sliter så enormt på er båda och precis som du skriver så dör ju en bit av kärleken för varje bråk ochd et är ju förödande i längden. Så kan ni inte fortsätta. särskilt inte som ni snart ska få en bebis till och jag tror att projekt tvåbarnsfamilj kräver BRA mycket mer teamwork och back up av varandra än vad som är nödvändigt nu. SEn är det ju inte bra för någon av er, barn som vuxna, att leva i en miljö där ni bryter ner varandra och skäller och bråkar.

så sök rådgivning eller annan hjälp!!! NU!

faaaaaaaaaaaan
    gumman
    sitter på kontoret 3 mil från stockholm och känner bara att jag skulle vilja kvista över till dig och krama dig nu.

Hjärtat ni måste få ordning på tilvvaron nu. älskar dig gumman!!!!!!!!!!!!!!!

• Fru FruLLan

Frejan
    Bra att du bokat in en tid. och favvo läkare är ju alltid bra. tack för updaten också! Bra att vickan tagit tag i vårdapparaten
    jäääävlar vad hon har kommit in i barnsvängen nu

tråkigt med ores mens

ahhh
    har lappis dessutom haft problem med läkaren
    va faaaaaaan räcker det inte med de andra problemen?

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    hejsan Lappis gumman. Vad skönt att du verkade ha kommit till en läkare igår som verkligen kontrollerade dig nogrannt! Jag hoppas verkligen att din hcg sjunker nu så du slipper titthål osv. men om det blir så så får man vel se det positiva i att du då verkligen blir kollad ordentligt.

Jag har inte hunnit läsa ikapp mer än från där jag skrev igår så jag frågar säkert saker som alla redan vet... men. vad är det för prat om skrapning och cellgifter`? det är iallafall ord som får mig att rysa. är det så att du har cysta som man konstaterat är elak eller? ihhhhh

jag hoppas verkligen att du får rätsida på allt så att ni kan panga på och få till en liten sak som växer på RÄTT ställe inne i livmodern och kommer ut efter 9 sköna månader som en glad liten skuttis.

Mrs_B: jag har missat ditt inlägg om situationen hemma men jag har förstått att du sköter det mesta av projekt familj och barn och din make sköter projekt sig själv och att han vill ha det så. ? eller ? Tycker verkligen INTE att det är rätt. Skulle aldrig ställa upp på det från min make. Tycker kokos skrev det hela bra med att du är ansvarig för hem och familj 8 timmar resten av tiden är ni båda lika ansvarig a för ALLT!
    Så funkade det hela tiden under min ledighet hos oss. Eller snarare var det så att maken fick sköta mer när han väl kom hem för då behövde jag egen tid efter ha suttit ihop med borren hela dagen. det tyckte vi båda var självklart. Så ta upp detta till diskussion med maken. och skaffa dig en kul hobby så du kommer bort så får han se vad det handlar om.
    Stor kram och kanon att du ska ta tag i vikten!!!!

Hejsan Nenne. Blir som alltid lika glad av att bara se din symbol vid inläggen. Den är lika kul och glad som dina inlägg alltid brukar vara . Även fast du kanske inte alltid är glad sprider du av nån anledning alltid positiv energi.

Kokos: är såååååååååååå avundsjuk på att du väntar en flicka!!!!!!! fast det vet du ju redan och till dig kan jag säga en sån sak. för att det är en liten tjej i din mage är det knappast nåt tvivel om när man läser din lilla lista. Hoppas g mådde bättre under kvällen och att magåkomman inte kom tillbaka. Ringer så vi kan prata vidare vid tillfälle. puss

angående brunchen så VILL jag verkligen. Maken och jag har dock planerat en romantisk familjehelg men jag ska ansöka om dispens på söndag det ska nog gå bra. Vi har ett ganska så stort behov av familjetid nu när jag börjat jobba och maken jobbar sjukt mycket samtidigft. Dessutom har vi ju haft min mamma och delvis pappa boende hos oss förra veckan och den här. Så vi får liksom aldrig vara själva förutom på helgen när vi skickar hem dom. Men det har varit ovärdeligt att ha dom här. Vi skulle aldrig ha fått ihop inskolningen av borren utan deras hjälp. Mamma sköter det mesta och är dessutom standby att gå snabbt till dagis om något skulle hända.
    Men inskolningen går jätte bra. Borren hade nån maggrej förra veckan med otroliga gaser och magont som gjorde att inte var exakt lika super glad som han annars alltid är. Men det är över nu som tur är. Vi hoppas att inskolningen blir klar den här veckan så vi kan försöka klara tillvaron utan hjälp nästa vecka.

BS: trist att dui inte tycker GI fungerar. Stora kramar till dig och hoppas att du orkar fortsätta kämpa vidare.

• Fru FruLLan

Kängu förresten: vad trist att du har en kompis som inte är glad för din graviditet osv. Fy vad tråkigt.- Hoppas du kan luska fram varför det är så och vad det beror på.

cicci: hur är det nu? Jag tänker jätte mycket på dig!!!! hoppas hoppas hoppas ni tar tag i det hela nu denna gång så det kanske kan bli en vändning en gång för alla. PUSS

• Fru FruLLan

Just det såg förresten att Nenne kommenterat dun skandalen förra veckan. Jag undrade just om ni diskuterade ämnet i tråden. Har inte läst så pass att jag såg om ni gjort det eller inte men jag måste bara säga mitt i saken.

FY FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN
    är vet det jag vill säga. vilket kvalificerat vedervärdigt djurplågeri!!!!! Hur KAN man!!!!!
    jag är så innerligt glad över att jag varken har dunjacka eller duntäcke. Skulle nog ha kastat ut dom om så var fallet. Fy faaaaan, jag hade inte kunnat sova i ett täcke utan att lida av att stackars oskyldiga djur fått lida så för min skull. Bläääää

Sen såg jag att nenne kommenterade gåslever. Och jag håller med. Det får vara precis HUR gått det vill. jag skulle ALDRIG äta det bara för att hanteringen är så vidrig. Man msåte ta sitt ansvar här i välden anser jag.

Hoppsan nu gick fruLlan igång minsann.....
    men djurplågeri är det absoilut VÄRSTA jag vet.

måste lugna ner mig löite....

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer
    Mugglan
    beklagar verkligen sorgen med din mormor. Känner igen det där när man liksom tror att man varit "beredd" på att någon ska dö och då inte tror att man ska trilla enr i hålet så djupt när de väl gör det. Stor kram.

lappis: hur gick det med provsvaren? Kom dom igår.

Nenne: hoppas simmarna hittat rätt nu!!!!

Vickan: till och med JAG har varit hos gyn i din håla!! OBS nenne nu ska du inte försöka tänka in snusk i den här meningen din lilla pervogalning
    Jag tror inte det besöket gav varken bu eller bä dock men jag tror inte dom är så mycket sämre än andra... kan vi iallafall hoppas. Lycka till.

MrsB: förstår verkligen att du behöver avlastning. Både jag och maken har flera gånger undrat att hur SJUTTON orkar alla ensamstående föräldrar??? Inte för att du är ensamstående men du drar ju ett tugnt lass!
    Detta undrar vi fast borren är det absolut snällaste, gladaste och lättaste barn man kan ha samt att han bara är EN. Men trots detta så är det sååååå skönt när maken kommer hem efter en hel dag och man äntligen kan ta det helt lugnt och kanske vara själv.

Så all heder åt alla som orkar dra tunga lass ensamma!!!!!

Annars så är min förkylning som jag dragit med sen mitten av december värre igen faaaaaaaaaaaaaan ska jag aldrig bli bra.

Sen är jag såååå avundsjuk och deppig för att alla andra ska ha tjejer men inte jag
    faaaaaaaaaaaaaaan

men det är ödets ironi. Folk som inte bryr sig om vad det blir får det dom vill ha. Vi som är desperata däremot...

Förlåt. Känns helt fel och dryfta detta lyxproblem här. Men jag kan inte läta bli ibland.

kaffe

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer

lappis: HÄRLIGT att värdet sjunkit så pass! Äntligen nåt som går åt rätt håll.

AM: men fyyyyyy vad sorgligt! det är sånt man tror bara händer en människa på film eller bok och liksom inte på riktigt. Urs vad livet kan vara grymt. Jag tycker det borde vara förbjudet att dö innan 80 års ålder och ett helt liv bakom sig! rationell tanke va!

Iallafall tycker jag att det är enklare att hantera en bortgång om personen i fråga hunnit leva ett liv fullt ut och dessutom haft ett bra liv.

ojsan återkommer!!!!!!!!1

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare