Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

Barnkarusellen snurrar vidare

Hejsan tjejer
    nenne älsklingen
    Vill bara ta snabbaste färdsättet norröver för att ge dig en stor bamsig kram och krypa upp i en soffa och snacka skit. Är så himla ledsen för att det inte fungerar för er och att du är så nere och uppgiven.
    OCH jag förstår så in i bängen väl hur du känner det!!!! Jag har länge varit så full av beundran för er tappra krigare som har hållit på så länge och kämpat utan att få till det. Som gått på så många nitar men ändå lyckats vara (i mina ögon) starka och positiva, spottat i nävarna och fortsatt kämpat.
    SÅÅÅ JÄVLA IMPAD!!!!
    Så att du nu nenne har en svacka där du känenr hopplöshet. ja herrejesus det är vel inet konstigt alls. Och att känna hopplöshet förtvivlan och frustration trots att ni kanske inte prövat "allt" är i mina ögin inte ett skvatt konstigt. Jag hade förtvivlat för länge sedan.
    Ni vet vel vilken panik, ångest, hopplöshet och sorg jag kände när vi misslyckades fyra gånger med borren och även (sjukt nog) när vi misslyckades en gåpng nu. Jag föll ju som en sten och trodde helt seriöst att allt hopp var ute och att allt var helt kört båda gångerna.
    Så att du känenr förtvivlan och letar desperata utvägar. En helt normal reaktion i mina ögon.

bara sorgligt att du ska behöva känna så! KRAM!!!!!!!

Vad sorgligt att läsa om simmare som inte fungerar som det ska och så att det sätter käppar i hjulet. Men ivf verkade fungera ändå va? Skönt om det iallafall finns fler möjligheter än adoption. Stor kram och faaaan...

EA vågar man hålla lite tummar

BS: jag har ju så många tankar som jag känenr att man inte får tänka. Så jag tycker att det absolut inte är något konstigt eller fel att du uttrycker sorg över att det inte kommer en 09a. det är vel inte så konstigt om man blir ledsen om en dröm man haft inte går i uppfyllelse. Det behöver ju inte ställas i relation till andras bekymmer eller besvär. Hoppas det blir en fin 10a då istället!... fast är det helt kört med 09a tidsmässigt

Just det du frågade om vi bestämt hur vi ska göra med att kolla könet. Svaret är att jag fortfarande velar. Jag är ju övertygad om att det är en kille och jag vågar inte kolla könet för jag är rädd att jag inte kommer tycka om magen då
    SNACKA OM förbjudna tankar. Jag skäms så enormt över att jag känner så här.
    fast det går kanske åt rätt håll. Ig¨år satt jag och tänkte på hur livet skulle bli med två små killar. Och det är en tanke som jag bara slagit bort totalt innan. Så kanske håller jag på att förlika mig.
    Hmmmmm kanske skulle man kolla könet.-
    HJÄLP!!!!!

Cicci: förresten angående skor. KÖP!!!!
    Inte ska viren behöva gå i små skor. Det är ju så obekvämt! och sen tänk på att du om 2 år kommer ha en till som kommer behöva skor i samma storlek som viren. Alltså kommer du använda som till ett barn till. Och det kanske är snöslask till påsk.
    KÖP!

oms: Vad hemskt det låter att dins kompis känner att hon förlorat sig själv med nr 3. Men det tror jag beror på hur man lever sitt liv. Syrran har ju tre och tätt dessutom och hon älskar det. Hon älskar sin tid med barnen samtidigt som hon vill utvecklas själv med jobb och hobbys och annat. Så trivs man i livet så behöver det nog inte bli så. MEN helt klart är det sjukt mycket mer jobb med 3 än vad man kan tro.

Jag börjar faktiskt fundera på en 3a. jag har alltid varit helt totalt och fullt emot. Men jag vill ju ha en tjej.......

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    frejan
    HÄRLIGT att du sett hjärtat slå! det blir ju så mycket verkligare då. Jag tror det kommer gå vägen den här gången! faaaan vad kul. Hur känner du dig, har oron minskat lite nu? Stor kram till dig. Blir såååå glad över ditt hjärta i magen

BS: men urs stackars Iris! Hur sjutton kunde hon skära sig på branbestick???? ska inte dom vara säkra? Stackars tjeje. Men jag tror inte det är något problem med nerverna barn läker ju så otroligt bra. hennes hand är nog helt okej. Men jag förstår att det är jobbigt för er alla just nu. Hoppas som dom andra att ni kan göra två flugor på smällen när honb fastar och ta det andra provet också. PLUS att ni kanske kan bli av med nattätandet helt. Vore vel kanon! Håller tummarna! och skickar en kram

Kokos. Fffffffaaaaan vilket lyxprobelm emd tre dagis. Jäklarns vad bra! Skulle vilja sitta i den sitsen kan jag ju säga.... Fyller du på måndag?????
    Jag hade totalt missat det, då fyller du på samma dag som min mamma om du nu nöjligtvis skulle kunna vara intresserad av den vetskapen

Sweet: åhhhh vad härligt det låter med en liten kattunge till. Jag kommer definitivt skaffa fler katter den dag vi flyttar. men just för tillfället får det räcka med två. Tycker dessutom att kokosens lil kisse ska få sällskap!

saknar dig förresten sweetan!!!!

cicci:jobbigt med feber och sjukdomar igen. jag ger alvedon!

HÄRLIGA svordomar.
    Jäääävlar vad glad jag blev ava att läsa dom. Mugglan är ett stort föredöme och även från ön kom det schyssta svordomar.
    Kukspya....
    hur har mitt liv kunnat vara bra utan den svordomen i mitt liv????

Kängu: förstår att det har varit /är jobbigt att inte känna super glädjen direkt. Jag tror dock att det inte är helt ovanliga känslor och verkligen ingenting som du ska skämmas för. Det är ju inte för inte det är super bra att ha 9 månader på sig att landa i son nya rol och känslor.

Mugglan: jag är inne på din linje när det gäller att ta strider och sätta gränser. Förstår att det var jobbigt dock, det är det.

Hmmmm
    är så hungrig så jag inte vet vad jag gör nu.
    Måste äta
    återkommer

• Fru FruLLan

hej tjejer
    EA
    Ahhhhhhhhhhhhhhh slem!!!!! Låter mycket positivt i mina öron. Har fått massa flytningar båda gångerna jag plussat och det kom ganska så direkt vid BIM. Så jag fortsätter hållla tummarna och hoppas.

Läste även att det var 6 månaders kö "bara" för hjälp mot trötta simmare. Låter ju positivt!!!

jag vinner aldrig någonting
    och i normala fall brukar jag säga att det är för att jag just har tur i kärlek...
    men så känns det inte för tillfället. Är sur på maken... över en sån fånig sak som en matlå¨da.
    Hmmmm
    det är nog han som inte har tur i kärlek....

TV tittar vi aldrig på hemma. Har ingen aning om vad ni pratar om för program. Vi har liksom raderat bort Tvn mer eller mindre. fast kanske inte helt medvetet det har blivit så.

På kvällarna så satsar vi på att leka och umgås med borren så länge han är vaken och sen... ja vad gör vi då?? det vet jag knappt. Jag spenderar mycket tid i badkaret Vi spelar dock in House som är tänkt att se på helgen när borren somnat och vi gosar i soffan. men då brukar vi somna ha ha ha

• Fru FruLLan

Sen blir jag hungrig av allt dessert prat. Fast jag känenr mig emr sugen på ett stort lass pasta av nåt slag än godis faktiskt. Mycket ovanligt för att vara mig.
    Dock är det bara godis jag har här på jobbet att tugga på så det äter jag hela tiden. Varvat med äpplen.

Man måste ju äta precis HELA tiden. jag är nog totalt fast i det orala stadiet. Måste tugga på nåt hela tiden.
    bvad skulle farbror Freud ha sagt om mig

• Fru FruLLan

var mina inlägg såååååå himla tråkiga så att alla bara försvann

jaha då åker jag vel hem då.

Pratade precis med borren i telefon
    eller pratade och pratade....
    han är inte så bra på det måste jag säga.... men kul ändå.

Just det.
    lappis!!!! härligt att värdet gått ner!!!! Går åt rätt håll!

Nu ska jag hem och umgås med min svägerska. den enda i makens familj jag verkligen tycker om....

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer

Gäsp
    Ska man verkligen vara på jobbet innan halv sju på morgonen???... känns lite tidigt. men ena katten skulle prompt ligga på min mage tidigt i morse och det är inte skönt nuförtiden... så jag var liksom vaken och redo. Känner nu att det skulle vara gött med en timmes sömn... men jag kan ju inte sova HÄR.
    När jag jobbade i berlin sov jag dock under skrivbordet några gånger. Men det var för att min galna rumskamrat låste ut mig ibland. Inte frivilligt liksom.

Just det glömde vråla GRATTIS åt maltes viktuppgång. Fy vad härligt att rätt diet fått honom att öka nu. Hur funkar det att hålla dieten? Minns inte riktigt men är det både mjölkprotein eller "bara" laktos?

EA hur går det med flytningarna. Tantj'äveln hoppas jag verkligen inte dyker upp.

vad skönt det är att det har blivit så ljust på mornarna förresten!

Apropå ingenting så har vi ett rpesentkort på Ticket som går ut i sommar men vi hinner inte resa nu innan mitt flygförbud träder in. Så jag ringde igår och bad att få förlänga presntkortet eller så. men NEJ det gick minsann inte. Dom uppmanade mig att sälja dte på blocket
    Känns som sjukt dålig service

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer
    GRATTIS i efterskott koos älsklingen! Hoppas att du fick en toppendag. Jätte tårta låter kanon.

EA faaan med minus men jag hoppas att tanten fortfarande inte dykt upp!

MrsB: KUL! med intervjuer hoppas verkligen att du får ett av jobben och då det du mest vill ha. Kommer hålla tummarna!

Cicci: hur pass seriösa är lägenhets planerna? är ni aktivt ute efter att flytta eller är det lite lösare planer? Spännande. Själva kollar vi ju gårdar och mark för fulla muggar. Men ingenting
    Har inte funnits mark att köpa sen de 34 ha vi såg i höstas. Ångrar nu ganska hårt att vi inte köpte det. Men men vi har ju inte så bråttom. Pratar ju dessutom allt seriösare om att ta ett par år utomlands efter föräldraledigheten. känns som rätt tillfälle.

BS: Vad härligt att det gick bra med iris hand! vad skönt. Förstår dock att det inte är nåpn hit för en snart 2 åring att ha handen i bandage...

Mugglan: ha ha ha
    du lät onekligen speedad där på kvällskvisten Härligt.

Angående rosa kläder så har jag ju OERHÖRT svårt för just färgen rosa. Tror inte att jagh skulle kunna ha nåt rosa på mig för allt smör i småland. fyyyyy skulle inte vara jag. Och jag tycker det är helt sjukt att alla tjej kläder är BARA rosa. jag skulle ju få stooora problem om jag fick en flicka. Men nu har jag ju en kille och en till på väg så det blir ju inte ett problem för mig .
    Hmmmm
    kanske skulle jag ovärdera och vara glad att jag bara kommer få killar.
    fast nej...
    så fuynkar det ju inte

varför får eller väntar alla andra tjejer och inte jag????? Kängu skulle vbel ha en kille dock? fast även hon får vel en tjej nästa gång ...

patetisk och bitter???? JAG??????
    VA+?????

Kan meddela att jag skulle till BM igår... trodde jag. Men det var idag tiden var visade det sig när jag kom dit. Snacka om förvirrad.... Men det visade sig att BM var lika förvirrad själv för jag måste ju ta immuniseringsprov i v 25 eftersom jag är RH negativ. Och jag är i v 25 först i helgen så jag hade ändå behövt åka dit igen nästa vecka....
    Så tid flyttad till måndag helt enkelt.

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    Telis: jo helt klart är det dags för en reality check. Du har såååå rätt i allt du säger. sj'lvklart.
    När jag tänker så är det sj'lvklart att det är så som du skriver. men ibland så tar ju känslorna överhanden.

eller nu är de nog inte ens känslor längre, utan det har blivit en besatt fix ide. Något som jag snurrat till för och stirrar mig blind på. Knasigt, dumt och helt frånkopplat det som är viktigt egentligen. Jag VET!

men galningen i mig har låst sig jag tror jag VILL ha något att vara besatt över.....
    hmmm
    knäpp
    JAG SA JU DET!!!!!

Nenne: hmmmmm har aldrig hört talas om för HÖGT järnvärde. Hoppas du får ner det.

september: Har tyvvär inge bra tips om matningen utan att bara fortsätta. Borren var inte heller intresserad i början (fast då var han yngre) så vi tog en paus och började sen om. Och bara körde på sakta men säkert. Jag tror det lossnar till sist av sig sj'lv.

Kokos: Jag hade helt klart valt ute dagis. Vi ville ju ha det till hundra procesnt men det finns ju bara i kooperativ verksamhet på söder och kooperativ är inget för oss. tyvvär. Men jag tror stenhårt på ute dagis.

Cicci: vilken vagn var det ni köpte. Känner mig totalt super borta i djungeln men måste fatta ett beslut snart. Phil & Ted skulle vara absolut bäst för oss på precis alla sätt med tanke på hur vi bor.
    MEN jag vill ju verkligen inte ha en Phil.... Men vilken annan.... har övergivit Emmaljunga och Brio tror jag....
    jobbigt......

• Fru FruLLan

hej tjejer
    Tack för alla synpunkter på tjej kontra kille. Som svar på frågan varför jag inte gör ett könsUL så beror det på att jag helt enkelt inte vågar jag är alldeles för rädd för hur jag ska reagera över svaret. Skulle det mot all förmodan vara en tjej, ja då är det ju lugnt. Men hur reagerar jag på en kille? Och jag är 100% säker på att det är en kille, men jag vågar inte få det svart på vitt.

Varför vill jag så gärna ha en tjej? Särskilt som jag egentligen är livrädd för tjejer...
    Miljoner skäl MEn nån nämnde just det här emd att bli mormor osv. det är faktiskt ett av skälen. jag tror att som svärmor får man inte dela en graviditet emd allt vad det innebär på samma sätt som man får som mamma med sin dotter. Jag vill få vara så delaktig och nära. Jag tror även att hela relationen mormor-dotter-barnbarn är helt annorlunda. Jag vill få uppleva det.
    Det är ETT av skälen, men ett viktigt.

Jag tror just den här delaktigheten är väldigt viktig för mig. Vart den kommer ifrån vet jag inte eftersom jag har haft en otroligt närvarande pappa. Jag har egentligen alltid varit närmare min pappa än mamma. MEN under grav och nu med barn är de annorlunda.

Ja jag är fixerad av tanken att få enm dotter, kanske inte kan förstås av er alla. MEN det är oerhört starkt och stort för mig. Kanske kan jag inte heller förklara de hela. Men det är otroligt jobbigt för mig. Dumt, puckat, korkat osv eller inte. men det ÄR det!

Sweetan: BRA jobbat med chefen!!! Skulle gjort detsamma. Vad jobbigt med magsjuka, det är det absolut värsta jag vet. peppar peppar så har vi klarat oss hela vintern. Borren hade nån liten mini variant men inget mer. Hoppas ni blir bättre snart och hoppas dina sista veckor blir uthärdliga!
    KRAM!!!!

EA: fortfarande ingen tant spännande som attan. Håller tummarna så mycket jag bara kan!!!
    och att det känns som att mensen ska komma hela tiden... ja så känns det de första veckorna. Särskilt den här gången var jag övertygad att mensen skulle komma hela tiden. Därav trodde jag ju inte att jag var gravid. Kändes inte som första gången.
    Hoppas.

BS: hoppas det blir ett bra samtal på bvc där du kan få lite råd eller bara byta tankar med nån vettig.

AM: Ser att du också går i barnvagnstankar! Vi med. Var ju förr inne helt på Phil& eftersom det är mest praktiskt i vårt hus. MEN jag vill verkligen inte ha en sån.
    S¨å dags att tänka om.
    Vill ha en praktisk vagn dock som går in på de flesta ställen. Så gör du nån marknadsundersökning eller jämförelse så vill jag otroligt gärna få ta del av den.
    Känns som om en sån undersökning verkligen är din grej....
    Har hört mycket bra om urban just att den är smal osv. Men konkurrenterna är värda att kolla upp. Läste nåt om att teutonia S3 var smal och smidig.

tappa tålamodet gör jag titt som tätt...

Äta vitpoeppar...
    näe....

• Fru FruLLan

Ea
    Hmmm jag håller ju redan mina tummar för dig.... hur ska jag kunna klara av ytterligare en sak att tjmma för...
    men jag ska göra mitt bästa

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare