• FruCicci

Barnkarusellen snurrar vidare

Hej hej...

Frejis gumman, grattis till bebis i magen. Förstår din oro från sist, men försök försök se det positiva. Kan du inte ringa och boka tid på Kokos ställe i stan? Eller ringa Mamamia där de ofta får in avbokningar samma dag och få till ett tidigare vul. Har man väl sett lilla hjärtat slå så är det mycket bra ju. KRAM

Lappis, jag har inte läst mer än några sidor bak och vad jag förstår har du fortfarande problem med x, fasen med vad trist Hoppas cvl kommer med något vettigt nu, de borde ju skämmas!

ore, har tantfan kommit till dig, styrkekram.

EA har förstått att du fyller år - grattis. Maken med eller?

Mugglan har jobbigt på jobbet med kollega, håller med Telis, det är en Idiot rakt av!

Härligt med resa Telis, karlifonien, that's nice! Hoppas du inte mår illa på resan bara

Brunsch på söndag - var?
    Jag vill så gärna ses. Jag skiter i våfflor denna gången, bara vi kan ses Ha ha ha...

Ego: Skitvecka i alperna. Snöstorm och blåst och pruttväder. Åkte 5h på hela veckan. Victor blev sjuk redan dagen innan vi åkte, så det var sjukhus besök och medicinering. Sen blev maken sjuk, och sen blev han full o dryg och sen blev det brålk bråk bråk och nu sitter jag här utan vigselringar och vet inte vad som kommer hända. Men men det får tiden utvisa, jag orkar inte bry mig, man är tom, lesen, kränkt och besviken.... Jag älskar min man som är pappa till min son men kärlekn dör hela tiden en smula.
    SÅ!!! Tänk på det ni som har underbara äktenskap Ta vara på dem!

Ville bara vinka in...

• FruCicci

MrsB, say no more....

Lappis, kommer på brunschen!

Nu ska jag hämta Victor.

• FruCicci

BS gumman, min kompis som gick upp 38 kg vid sin första graviditet gick på något som hette "skakning". Man stod på något som skakade, kanske tränings tjejerna i tråden vet vad jag menar och kan förklara bättre? Hon tappade iaf 12 kg på ett par veckor. Sen åt hon lite bättre men hon var inte inne i någon knäpp viktklubb eller GI eller något sådant, hon körde bara på sunt förnuft. KRAM ät det du gillar, men inte lika mycket!

Lappis, skönt att du fick träffa en bra läkare, hoppas provsvaren kommer idag redan.

Mugglan! Stor kram!!!

Frullan och Kokosen, ni är så kloka!

NENNE hoppas allt gått bra och att simmarna kom fram

MrsB, hörde just på nyheterna om att det är kaos i Skåne med snön och detta! Skotta på du

• FruCicci

AM jag kommer!

Lappis, jag tror en bricka från Svenskt Tenn kan vara en hit, de har så fina från Joseph Frank, med olika mönster och storlekar, där kan hon lägga sina franska ostar eller sätta sina glas. Jag tycker svneskt tenna har massor bra, och det är inte så dyra vilket kan vara bra

Nenne, hej hej hej. Muttan full !!!!!!!!! ???????????? ha ha ha

• FruCicci

Lappis, George Jensen butiken på Birger jarlsgatan har massor mer av fina saker. Jag köpte en anslagstavla till maken där i julklapp, en sådan där whitebord liksom. Jätte fin, rolig och design...

• FruCicci

Mathias Dahlgren, är det Grand Hotell nya delen?

Hej hej kanske man ska säga!

lappis, lovely att hcg har gått ner - det var ju fina nyheter. Nu ska du se att det funkar nästa gång!

Alla Hjärtansdag firar nog inte vi, ha ha ha, har ju inte ens ringarna på mig. MEN det ska bli intressant om maken gör något för att återställa situationen och kommer med ringarna i sin ask eller något och liksom säger att vi ska börja om *DRÖMMER*...
    Annars köper inte vi heller presenter, får kanske en blomma på sin höjd och sen äter vi ngt godare hemma.
    Jag ska iaf köpa en lastbil till Victor på BR, han är tokig i allt med hjul! Han älskar bilar, traktorer och bussar och lastbilar....

I morgon ska jag till min BM. Ska bli spännande att se om magen vuxit ngt sedan sist. Vägde mig i morse, och den senaste veckans turbulens har nog fått mig att tappa i vikt, jag har totalt gått upp 3,5 kg denna graviditet, ungefär vad jag gick ner i början, så jag ligger på +- 0. Jag tycker det är lite läskigt faktiskt, men men, jag äter iaf massor. OCH har hela tiden sötsug!

Har inte läst i kapp (förlåt) så jag kommenterar inte så mycket här på mporgon kvisten

Lät iaf härligt med Barcelona Lappis, ååå vad ni reser och gäör mycket! Hur får du ihop semester till allt???

• FruCicci

Frejis jag känner igen det jag med. Fast mer från i somras! Oj oj oj vilken ångest!
    Jobba kan man göra hela livet, men barn kan man inte få hela livet och barn är dessutom livets godaste ting, enligt mig....

BF lista, vad kul!

Jag har BF 9 juni

Kängu, log när jag såg 21 juni, det är Victors 2 års dag!

EA, vi bytte några ord i går, men det är infekterat fortfarande. Jag känner dock att vi älskar varandra och att vi båda vill att det ska fungera, men vi är väldigt olika som personer och har olika bakgrund, så vi behöver en utomstående som lär oss hur vi ska kunna lyssna och förstå varandra olikheter, detta kommer vi ta tag i när det hela har lagt sig lite.
    Skulle det inte funka, så får man ta det då, jag är okej med vad utfallet än blir just nu.

Mugglan, skönt att din mamma har sörjt redan, så var det med min pappa när farmor dog, han var ju ledsen, men när de är gamla och sjuka så tror jag man ställer in sig på att det kan komma att hända inom en snar framtid, det är ju värre när yngre föräldrar eller farföräldrar går bort, om farmor hade varit 60 år liksom.
    Det är som min moster som har fått skelett cancer, hon är 70 år, det känns för tidigt, hon har ju iaf 10-15 år kvar innan jag tycker hon ska dansa vidare på gröna ängar...
    KRAM

Ag städhjälp så fixade min man det till mig, för att jag skulle slippa det i samband med Victors födelse. Det var rena rama katastrofen. Hon möblerade om hela lägenheten. Vände på mattor, tryckte in böcker i bokhyllan och flyttade om prydnadsgrejor, allt för att "visa" att hon minsann hade städat på olika ställen. Sen skrubbade hon kyl/frys som vi hade i rostfritt stål då, med scotch brite, så det var repor över hela skiten!
    Hon var hos oss 1-2 gånger - aldrig mer!

• FruCicci

Hej,

Victor har haft ett fruktansvärt krupp anfall i natt!!!
    Fy fan vad jobbigt. Vi var på akuten och efter att han fått inhalera 4 ggr + fått kortison, så lade de in honom på avdelningen. Så jag har sovit max 3 timmar, första timmen hemma när maken försökte reda ut anfallet själv, sen på en brits på akuten och sen fick jag väl en timme tillsammans med Victor på i hans säng på avdelningen.
    Appropå att någon frågade hur det var med hans krupp anfall, SÅ inte så bra tydligen. Han har inte haft anfall sedan i november eller nåt, men i går kom det utan förvarning!
    Stackaren. Första gången det är så illa att vi inte ens får åka hem utan bli inlagda.
    Nu mår han bra och sover och andas ok igen, men han har "skäll" hostan kvar.
    Är på jobbet och tog med honom, så han sover utanför. Sen ska vi snart hem via apoteket och hämta korison, i fall han får nytt anfall i natt.

Ag ost, så åt jag en helt franska god vit ost själv veckan i Frankrike, risken är sååååå liten sägs det, men visst händer det!
    Barnmorskan i dag sa inget om det iallafall!
    Japp jag var där, alltså hos BM, maken stannad med Victor på sjukhuset. Allt var bra utom mitt järnvärde, som låg på 102. Sen hade bebisen 145 slag i minut och allt lät fint! Skönt att den lille krabaten inte har fått fnatt på ngt sätt i af.

kram från en trött cicci

• FruCicci

September, japp vi var tvugna att verkligen sammarbeta, även om jag muttrade mellan varven.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare