• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

AM, är du orolig kanske du kan fråga värdinnan vilken typ av ost hon hade i, och kolla upp om den var pastöriserad. I en couscoussallad skulle nog inte jag vräka till med den värsta "gourmetvarianten", och det är oftast de som inte är pastöriserade...

• Ore

EA: Surt med utskällning (kunder har ofta onödigt mycket agression i sig när de klagar). Men jag håller med Kängu, från och med nu kan det bara bli bättre.

Jag korkar upp nästa flaska bubbel *varsågoda och ta allihop* så ska du se att humöret stiger!!!

• Ore

Lapinette: När mitt stickpaket är slut ska jag nog göra detsamma... (Jag ville ju mest bara testa om jag hade ÄL, typ Men det tog ju bara 3 stickor så nu har jag 4 kvar...) Bra råd!

Cicci: Jobbigt med Victors krupp, hoppas han kryar på sig snart!

BS: Ögoninflammation OCH hosta, det är nog inte roligt för Iris just nu alltså. Och per automatik blir det ju då inte så roligt för dig heller... Häng i med att äta bra, så vänder det förhoppningsvis snart och kilona börjar rasa. Har du någon träningsmöjlighet? Det borde ju kunna hjälpa till en del också. Det är ju segt i längden att anstränga sig om man inte ser någon effekt, men jag håller tummarna för att effekten kommer snaaaart!

Hm, vad var det mer?

Jo, Tinga, stackare... Men maken är väl förhoppningsvis hemma snart så att du kan få lägga dig och bara vara sjuk (det brukar vara tillräckligt ansträngande, utan att man har två små barn att ta hand om)

• Ore

Jamen en halvtimma på motionscykeln ÄR träning!

Vill du göra något mer så är det ju bara att försöka aktivera Iris litet... Ok, kanske inte bästa vädret för det just nu, men leka/busa med henne ute eller ta med henne i vagnen på en promenad är ju också bra träning.

Tycker att det är konstigt att du inte börjat gå ner i vikt än, men förhoppningsvis blir det mycket på en gång när det väl kommer!

• Ore
    kängu skrev 2009-02-13 14:38:36 följande:
    Shaker? Kan inte någon blanda till en gooood drink till mig, jag är så jäkla sugen! *lyxproblem*
    Japp, jag blandar en! Fick lära mig blanda litet drinkar på möhippan, så jag har koll på det. Gillar du jordgubbar så fixar jag till en god, alkoholfri Daquiri åt dig...
  • Ore

Jordgubbar (frysta funkar i brist på färska), krossad is, pressad lime, litet sockerlag, litet fruktsoda och valfri mängd Rom (utesluter man Rom kan man gott pressa på litet mer lime). Mixas och serveras.

• Ore

Nu har min dator segat i en halvtimma, men jag har ändå lyckats få ihop två blanketter och skickat iväg dem till rätt mottagare.

Eftersom jag tror att datorn har försökt säga åt mig att ta helg så beger jag mig nu.

Trevlig helg allihop!!!

• Ore

Nu brunchar ni nog, och har säkert jättetrevligt! (litet avis...)

Själv blandar jag skidskytte på TV med att röja i lägenheten - klappar mig själv på axeln för att jag tvättat rent hyllorna i kylen och rensat badrumsskåpen.

Jag är för övrigt mer nöjd med gårdagens melodifestival än förra veckan. Men jag hoppas att det finns någon riktigt bra låt kvar, för det kändes inte som någon vinnarlåt direkt.

• Ore

Hallå i tråden!

Låter som att det var en trevlig brunch, även om det var två sjuklingar (ff litet avis...)

Men jag varvade min tid mellan att kolla på skidskytte (och vika tvätt samtidigt) och städa. Inte så roligt egentligen, men jag hann med MASSOR och var såååå nöjd med mig själv efteråt. Bland annat en del "sällangrejer" som att rensa badrumsskåp och torka ur kylen m.m. Nästan så jag vill hem och forstätta, bara för att det var så skönt att bli klar med det

Var även och hälsade på min syster och hennes tre vilda barn (de är 10,5 år, drygt 5 och nästan 3...) Småtjejerna ville pärla, så jag skulle ta dit "deras" pärlor - plastpärlorna. Helskoj! Måste nog köpa mer stora pärlor med stora hål till den lilla, hon älskade det!

• Ore

MrsB: Missade ditt inlägg eftersom jag började skriva mitt innan men blev avbruten...

Det är säkert för att du har mens som du binder litet extra vätska i kroppen, för min del gör det ungefär ett kilo. Så 100 g extra låter som att du egentligen gått ner, enligt mig...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare