• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Godmorgon! (eller god förmiddag?).

Håller helt med, delfinalen var tråkig... Tyckte Alcazars låt var bra (åtminstonde jämfört med övriga låtar), mer tveksam till Emilias låt. Även om den tog sig litet i andra halvan av låten. Jaja, minns att jag inte var så jätteimponerad efter första delfinalen förra året heller.

Anågende hus så skulle jag egentligen gärna vilja kolla på era hus, men just nu står vårt eget hus mig upp i halsen... Har lovat maken att jag ska åka dit och rita kryss vart jag vill ha eluttagen... Hur många eluttag behöver man? Hur många har ni, och är det för mycket/för litet? Tre uttag i ett sovrum, t.ex? (med plats för två kontakter i varje).

Ego: Känner inget just nu. Inga tecken på tant, inga tecken på graviditet. Sjutton vad jobbigt det är att vänta den här gången... Jag som tyckte att jag börjat lära mig att vänta.

Ska nog städa litet medan jag klurar på kontakter...

• Ore

BIM är senast på tisdag (såvida min cykel uppför sig som den ska, den har hittills varit mellan 25-29 dagar lång, senast var den 26 dagar...) Fick böj på ÄL-testet på söndagen för 14 dagar sedan, så jag har litet förvirrat räknat med att ÄL kom senast på tisdagen (vilket i så fall skulle bli på dag 15), och för att utgå från något så har jag räknat 14 dagars lutealfas... Det ger ju 29 dagars cykel i så fall, vilket är det längsta jag haft (någonsin, tror jag...)

Tack för tipset om mobilladdare...
    Om jag tänker på vad ev. barn någon gång kan vilja ha i eluttagen (mer eller mindre samtidigt), så får vi nog räkna med mobilladdare, dator, fönsterlampa, sänglampa, klockradio, stereo, dammsugare och hårfön. 8 grejer alltså, så plats för åtta kontakter måste nog finnas i varje sovrum. Då ska jag placera in litet mer.

• Ore

Meeen, nu måste de ju göra något Lappis! Som sagt så kan du ju inte hålla på och småskvätta och testa "falska" plus i all evinnerlighet heller... Fast jag hoppas verkligen att du inte behöver operera bort en äggstock...

muggles: Tack för input, jag har slängt in litet fler uttag. Och det kommer bli extra många där jag vill ha TV:n (och eftersom jag inte valt vilken sida av rummet den ska stå så blir det extra många uttag på bägge tänkbara sidorna

Nu ska jag nog åka och sätta dit de där kryssen...

• Ore

Så jäkla tråkigt att det inte är över än, lappis...

MrsB: Skönt med en hyfsad natt... Är maken hemma inatt och avlastar dig litet?

BS: Missade att kommentera ditt inlägg förut, tråkigt att Iris blev dålig. Litet snopet när man bara kommer dit och får vända också...

Nenne: Hur gör man fetagratinerad kyckling, det lät jättegott... Har ingen aning om vad det blir här, men något med köttfärs i alla fall. Synd att vi åt biffar med fetaost nyligen, tror inte maken uppskattar att få det igen (han är inte så förtjust i fetaost än, men jag har precis vant honom vid avocado så fetaost är nästa grej...)

• Ore

Jag vaknade i morses och kände att det ilade i brösten, och kände väldiga plusvibbar, men nejdå. Upptäckte att tanten kommit smygande även till mig, så spänningen är över för min del.

Nu ska krypa in under deppfilten och begrava mig i arbete.

Ha en bra dag!!!

• Ore

Nu har jag deppat i flera timmar... Och ledsnat på mig själv, åtminstonde för ett tag.

Som du säger liten, så är fallet från de rosa molnen ganska smärtsamt. Tack för kramar! Jag vet ju att det inte är så synd om mig egentligen, vi har inte hållt på så länge, och någon gång tar det nog (alternativet tänker jag på om vi kommer dit...)

Jag surfade runt litet, kollade ÄL-uträkningar m.m. för att bli mer inställd på nästa försök igen. Sedan hamnade jag på FL:s forum, och då insåg jag att "nej, här ska jag nog inte kolla för mycket" och så tillbaka hit...

Tinga: Tråkigt med budgivningen, men man måste ju ha en gräns. Hoppas att ett nytt drömhus dyker upp snart!

muggles: va f*n, surt att han ignorerar dig... Det tycker jag nästan är värre än att bli illa behandlad. Vad ska man göra liksom, sitta och vifta med handen "fråga mig, det är jag som vet"? Funkar ju inte så direkt...

lappis: håller tummarna för att du får BRA x-hjälp SNART!

Nu ska jag skriva en arbetsorder, och sedan ska jag unna mig litet mer surftid. Jag behöver litet tröstshopping, så jag tänkte hitta en ruskigt snygg dataväska. Inte för stor, jag behöver inte ha med halva kontoret. Datorn, strömsladd, ett litet block och några pennor räcker ganska bra. Men den ska vara tjejig och flashig. Får inte smälta in bland alla svarta och grå dataväskor som alla andra (män) har.

• Ore

GRATTIS EA!!!

Madonna - avundsjuk... Nåja, får väl se om det går att komma över några hutlöst dyra biljetter så småningom.

Nenne: Härligt att det inte var för sent för insemination, litet extra skjuts för simmarna skadar aldrig...

Känner att jag är litet sen med att kommentera vissa grejer, men bättre sent än aldrig.

Tack igen för alla tröstande kramar, det värmer!

• Ore

Cicci: En styrkekram tillbaka till dig, det verkar som att du verkligen behöver det... Hoppas att det löser sig på bästa sätt, vilket det nu kan vara?

MrsB: Det låter tungt. Kan du lägga in en ansökan om ledighet till maken, snarast. Komma iväg för dig själv litet (åtminstonde några timmar...) och ladda batterierna, jag tror du behöver det!

Frejis: Sällar mig till skaran som håller tummar och tår för att pyret stormtrivs i din livmoder!!! Förstår att du är orolig, och vet inte vad jag kan säga så jag skickar en stor kram till dig också, i brist på bättre uppmuntran!

• Ore

vickan: ja, att boka tid någonstans i vården är inte lätt... Är jourcentralen/akuten inte ett alternativ så är det huuuuur svårt som helst...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare