• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

MrsB: äh vaddå. Är du obekväm med att ringa rörmokaren om det behöver fixas? Tänk så istället. Du betalar för en tjänst som du inte kan/vill göra själv. Inget fel med det. Det är så laddat här i Sverige det här med "piggöra". Om maken din är borta och inte kan göra sin del men däremot drar in pengar så att ni har råd så ser jag inget fel med det. Det är väl bara ett smart sätt att se till att du inte är fullständigt utsjasad?

Telis: åh sorry trodde det hette Waxholm med W. Jag är så rudis på Stockholm. Och så trodde jag att det VAR i skärgården haha! Nä vi vill nog hellre ut till Utö el likn i så fall. Jag ska scouta lite och återkommer om jag behöver fler tips!

• muggles

Nenne: varför måste burken fraktas under armhålan. Kan han inte göra jobbet på plats?

• muggles

Lappis: jag skulle valt Flora för av bilderna tycker jag det verkar mysigare och läget är lite finare än First G. First G har jag ätit brunch och varit på AW på, mkt norrmän och lite rushigt pga att det ligger precis vid Centralen. Men jättefint hotell och säkert lite coolare(?) än Flora. Men jag skulle satsat på mys. Men sedan vet jag inget om tex frukosten osv...

• muggles

Nenne: ahaaaaaa, så han vägrar göra det på plats. Annars transporteras de där små rackarna väl bäst i pungen?

Koko: det har nog hänt 2 ggr att Moa kräkts plötsligt men bara en gång och sedan har ätit normalt. De kanske har så känsliga magar att en liten bakterie kan få dem att kräkas, utan att det är riktig magsjuka? Tror inte det är riktig magsjuka för då har man oftast ingen aptit.

• muggles

Nu har min mormor gått bort, den krutgumman klarade helgen trots läkarnas prognoser. Konstigt nog känner jag mig mest tom, inte så ledsen nu. Vet inte om det är normalt att känna så när man har gått och väntat på ett besked så länge? Känns som att jag borde vara ledsnare? El så kommer det när jag minst anar det. Förra veckan började jag ju gråta på jobbet fast hon inte ens hade gått bort ännu.

BS: ögoninfektion är jättesmittsamt och tar ca 1 vecka innan det gör över så det är nog bara att vara hemma med Iris ett tag till.

• muggles

Tack för all sympati, det värmer. Man känner sig lite känslokall bara när man inte gråter, men jag vet ju att jag inte är känslokall så det kommer väl. Om inte annat på begravningen...

EA: oj jag tror det är betydligt värre att förlora sin mamma! Usch för den dagen.

Kängu: det är nog viktigt att man känner förtroende för sin BM iaf när man väntar sitt första barn. Skulle jag bli gravid ngn mer gång så skulle jag nog bara gå dit på de obligatoriska besöken och inte bry mig så mkt i övrigt. Fast det är ju skit när du har problem och behöver råd. Vad gör en reflexolog? Hjälper inte det kan du ju testa akupunktur också.

• muggles

Lappis: jag och maken drömmer om att åka dit ngn vår (vilket år som helst). Fattar bara inte vart alla pengar tar vägen! Vi är duktiga på att handla; senast vi var ute på shoppingtur köpte vi en karusell (3000) till köket och en DVD-spelare till bilen (1200). Hupp. Samma dag gick vi på Fond... Blev en dyr helg

• muggles

Telis: jodå mamma är förvånansvärt lugn. Hon säger att hon redan har sörjt mormor (hon har ju varit så dålig länge). Men jag undrar jag... Skönt att hon är hos oss nu i dessa dagar, för hon tar hand om Moa (studiedag på dagis). Så har vi lite koll på henne.

AM: ha så kul med Vicks blå Du är ambitiös som köper presenter till dina barn på Alla hjärtans - hade jag inte en tanke på.

Vi firar aldrig denna dag heller, jag tycker den känns lite amerikanskt konstruerad. Däremot tycker jag om att få blommor el ngt annat litet "bara sådär". Men det kanske kan bli en extra puss i backen på lördag

Jag hade en orkidée och den överlevde OCH blommade flera ggr - mitt trick var nog att glömma bort den. Jag är också extremt dålig på att vattna. Jag har en hibiskus som slokar med bladen och då tar jag ett varv med de andra växterna också. Jag köper aldrig växter som inte klarar långa torrperioder - det är ingen idé

Lappis: vad SKÖNT att hcg gått ner - ÄNTLIGEN!

Nenne: härligt att maken gjorde en bra inSATS!

• muggles

Telis: varför vägrar din man att ta städhjälp? Om han inte städar, gör han andra saker istället? Han som verkade så supersympatisk...

Frejis: visst är det gött att du är med på en BF-lista nu?!

• muggles

EA: min mamma (som har gröna fingrar vilket jag inte har) är förvånad över att jag lyckats med denna hibiskus. Hibiskusar är ju också erkänt svåra. Men vi har en teori. Hibiskusen är ju en tropisk växt så låt den torka ut emellan men vattna när bladen börjar sloka - det simulerar plötsliga regnskurar haha.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare