• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

Halloj tjejer - kan inte ni gå in i mitt galleri och ta en titt på bilden på tvättmaskinsbucklan och säga om jag överdriver el om jag ska driva igenom att de ska åtgärda den. Tack på förhand...

Frejis: ja och du har ju varit gravid en gång förut så du kanske kände igen vissa symptom??? Såå härligt med plusset!

• muggles

Hönspappa? Tuppappa? Träna kan du väl visst göra, inget farligt med det. Undvik bufféer ute bara - buffé är säkraste sättet till matförgiftning

Tyvärr har jag nog inget gammalt kort - när tar man kort på sina tvättmaskiner?! Och förresten kan de alltid hävda att vi själva gjort bucklan under tiden mellan att kortet var taget och nu. Det är ju värt ett försök... (jag tror tyvärr inte de kommer att erkänna ngt).

• muggles

Jag har förresten bott ett år i Sydney - väldigt trevlig stad! Men knappast världens vackraste "city by the sea" som de hävdar hela tiden. Där ligger ju tex Stockholm bra till.

• muggles

Telis: jag har mejlat en ny bild på Moa till galleriet...

EA: lät som supergoda muffins - skicka hit några genast!

• muggles

Izzie: tack så mkt för råd ang reklamationer. Jag hann skicka mejlet innan jag såg dina råd men har i princip agerat som du råder. Och skickat med kort för det kom vi överens om på tel igår att jag skulle göra. Jag har talat om att jag vill ha bort skadan bara (dvs inte en ny maskin), tex om det går att ta loss fronten och "buckla" tillbaks det. Jag var trevlig men förklarade läget som det är (det vi är oroliga för är ju att värdet på bo-rätten sjunker iom detta, kanske inga jättepengar men det är principen också). Gubben sa att nu har ju alla lgh sjunkit så mkt så skadan spelar ju ingen roll. Det argumentet hör inte hit anser jag.

Jag är stolt bara över att jag inte låter dem komma undan utan åtminstone försöker. Varje gång man gör en sådan här grej så blir man bättre på det.

• muggles

Åh, jag måste berätta en gullig historia om Moa! Hennes mormor har lärt henne säga "bye bye" vilket hon gör till alla möjliga när det ska sägas hej då. Idag när maken hämtade så var de ute och när Moa skulle gå så säger en av de andra barnen "ba baj" till Moa, dvs det måste komma från henne. Och dagisfröken sa "nu pratar snart alla barnen engelska här" *stolt*

• muggles

eTT av de andra barnen hur skriver jag eg.

• muggles

Jahapp så har frysen också pajat, nästan humor det här. Tur i oturen så har vi ju garanti kvar på grejerna tom april, så det är ju bra att det händer nu och inte senare. Men tröttsamt, det ska komma gubbar som ska in i lägenheten, och de ska göra bucklor osv...

AM: jajamän precis så lät han "den kan ju ha varit där innan utan att ni har sett den". Jo tjena.

• muggles

Vänner förresten: vi går gärna på 28+ med er (om det var en försynt fråga?)! För annars blir nästa gång när jag fyller år nästa år. Vi brukar gå på rest när jag fyller år så då blir det åtminstone en finresto per år. Ja det är hutlöst att lägga 2-3000 pix på en middag men samtidigt är det en upplevelse. Och jag hatar att snåla när man är ute och äter - ska det va så ska det va!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare