• snaily

Barnkarusellen snurrar vidare

Glömde skriva att jag instämmer i de andras stränga uppmaningar: ta det lugnt Cicci!!

• snaily

Hej Kängu - min själsfrände
    Vad kul att det gick bra, grattis!! Vad händer när allt är färdigskrivet och färdigpresenterat?

Vickan - skönt med färdigsskrivet tal, hoppas det blir en fin begravning och inte alltför mycket släktkaos...

• snaily

Åååååå delfinskötare, det vill jag fortfarande bli!

• snaily

Liten - ja det är ju helt sjukt, som de ska behöva skämmas för att de blivit uppsagda?

Lappis, kan inte säga att jag förstår precis eftersom jag inte varit i den situationen, men känner verkligen med dig. Kram!

MSW, fällde också en tår till adopionsreportaget i Arlandaprogrammet igår. Och till Sjukhuset på trean där de förlöste en sjuk liten bebis med kejsarsnitt. Det var riktigt hemskt och man fick inte veta hur det gick för dem heller.

Vi har inte så stort hus och ingen plats för nåt matsalsbord, men ett gästrum har vi iaf! Får vi nånsin barn (och bor kvar här) så blir det väl barnrum sen. Sen har vi en helt oinredd övervåning som vi använder som vind, den är helt enooorm, men eftersom vi bara hyr huset och inte vet hur länge vi kommer vilja bo kvar så gör vi inget åt den tills vidare.

Njuter också av solen på altanen idag, i lä är det nog så varmt att jag oxå skulle kunna köra bikinistajl, men det känns lite väl avklätt när det fortfarande ligger lite snö på gräsmattan... Nu ska jag återvända till altanen och äta en konstig lunch (alla möjliga konstiga rester från kylen).

• snaily
    Tabitha är ju helt underbar, en fantastisk förebild! Man måste unne sä å götte sä lite här i live!
  • snaily

Hej i finvädret, hoppas alla njuter och har det bra!

Har faktiskt haft sommarväder även här uppe, så skönt! Idag har jag städat bilen från 100 kilo hundhår, välbehövligt! Ska snart fyllas på med nya hundhår, fick rapport från hunduppfödaren idag som sa att vår valpis mår bra! Hon hade haft datortrassel och inte kunnat skicka några bilder men kommer förhoppningsvis några snart. Tvingade sen maken att mecka med min cykel som totalt försummats och rostat ihop senaste åren, och efter många svordomar så gick den att använda! Tog en lång cykeltur till grannbyn för att hälsa på en jobbarkompis, och sen hem igen i solen.

Nu blir det älggryta och vin, mums!

Här är det dag 35 idag och ingen tant i sikte, peppar peppar. Med ÄL (?) dag 29 borde hon inte komma än...

Kram till er alla!

• snaily

Sluuuuuuta EA, jag blir ju så sugen på tårta! Dumlefluff! *dregel*

Fick utslag för LH-stegring på dag 28, så OM det blev nån ÄL borde det varit på dag 28-29 nånting.

Ok Telis, jag kanske överdrev liiiiiiiiite...

• snaily

Telis, vi ska åka och hälsa på kring Kristi Himmelsfärdshelgen, då är valpen drygt 4 veckor gammal. Ska definitivt ta med kameran, kamerOR kanske Vi har 42 mil att resa dit så det kräver ju lite planering, övernattning också tror jag det får bli nånstans.

• snaily

Tågjäntan, hej, tror du har rätt i att det snart är dags för ny tråd! Det lämnar jag gärna över åt nån av de välformulerade "gamlingarna" i tråden

• snaily

Vickan - vad skönt att begravningen och talet gick bra.

Natti natti säger jag nu.

• snaily

Hej Nenne! Ååååå vad mysigt med kissunge!! Klart man borde få vara matteledig! Hur blir det imorgon, ska hon vara ensam hemma hela långa dagen eller får hon följa med på jobbet? Pussa och klappa Nancy från mig!

Den där blödningen lät ju inte så mysig, men fattar det som att det var meningen att den skulle komma så kanske bra ändå *inte så haj på det där med ivf-proceduren...*

Lappis, bläää för extra smärtsam mens, eller vad det nu var för nåt skumt...

Lät som ni haft en jättehärlig helg Tinga!

Ha en bra resa EA!

Lyckosparkar till AM!

• snaily

Sticker in huvudet och säger hej bara! Ooooo vad ni skriver och jag bara jobbar och jobbar, svettig måndag idag! Ska läsa ikapp ordentligt senare.

Hoppas det går bra för lilla Nancy hemma idag och att hon inte har rivit hela huset.

Koko, när ska ni få hem er misse?

Dag 37 för mig idag och ännu inga spottings, peppar peppar, då har det gått 8 dagar sen ÄL (?) så bättre än förra månaden i alla fall! Inbillade mig dock att det kändes lite mensvärkaktigt i morse så det är säkert på g snart.

• snaily

Hej alla som gått hem från jobbet när jag till slut har tid att läsa.

Liten, stort lycka till med op imorgon!! Vad är det för synfel du har? Spännande att höra hur du tycker det fungerar sen, jag är också lite sugen på att fixa synen, är sjukt närsynt.

Grattis till Hector om du lyckats fylla noll år idag!

Hänger också på september som fyllemånad, då jag också fylle(r) då, i och för sig alldeles för många år så vet inte om det är värt att fira. Men man kan ju alltid dränka sina sorger!

Imorgon ska jag till den stora staden Ö på utbildning hela dagen. Stort problem - hur ska man hinna shoppa allt man behöver (sånt som bara finns i stan och inte i byn, har en lång lista) på bara en timmes lunchrast?!? Man kanske ska hinna äta också... blir speedshopping helt enkelt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare